ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 دي 1391     |     کد : 47716

احیای بافت های فرسوده اولویت اصلی شهرداری تبریز است

شهردار تبریز با اشاره به عدم مقاومت بافت فرسوده در مقابله با زلزله تاکید کرد: احیای بافت های فرسوده همچنان اولویت اصلی شهرداری تبریز است.

 خبرگزاری مهر: شهردار تبریز با اشاره به عدم مقاومت بافت فرسوده در مقابله با زلزله تاکید کرد: احیای بافت های فرسوده همچنان اولویت اصلی شهرداری تبریز است.


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نوین باتأکید بر لزوم توجه و همکاری جدی تمامی دستگاه ها و مسئولان ذی ربط به موضوع احیای بافت های فرسوده شهری ، این امر را زمینه ساز رونق اقتصادی برای شهروندان ، نوسازی و توسعه متوازن شهر و نیز مقاوم سازی و ایمن سازی مناطق شهری در برابر خطرات و بلایای طبیعی به ویژه زلزله دانست.

وی افزود: شهرداری تبریز طی سال های اخیر اقدامات اساسی در این حوزه انجام داده و با ورود جدی به حوزه احیای بافت های فرسوده شهری از طریق فروش اوراق مشارکت و نیز جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی ، بسترهای اولیه برای تحقق این امر را فراهم کرده است.

نوین همچنین با اشاره به مهم ترین طرح ها و پروژه های در دست اجرای شهرداری در بخش احیای بافت های فرسوده شهری گفت: در حال حاضر اجرای طرح هایی چون بلوک گلستان ، طرح عتیق ، طرح آیسان و بلوک میارمیار به طور جدی از سوی شهرداری آغاز شده اند و در بلوک های دیگر نیز طرح های احیا و بازسازی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه وجود بالغ بر دو هزار و 520 هکتار بافت فرسوده در شهر تبریز را خطری جدی برای ایمنی و امنیت جانی و مالی شهروندان در مواقع بحرانی به ویژه زلزله دانست و تصریح کرد: تلاش برای تسریع روند احیا و بازسازی این حجم از بافت های فرسوده تنها کاری است که می تواند زمینه ساز جلوگیری از به مخاطره افتادن جان و مال شهروندان در آینده نزدیک شود و در راه تحقق این آرمان بزرگ تمامی مسئولان شهری ، استانی ، دولتی ، کشوری و خود شهروندان باید همکاری و مشارکت کنند.

شهردار تبریز تدوین این سیاست ها از سوی شهرداری را در راستای کاهش و به حداقل رساندن آسیب ها و تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله در تبریز به ویژه در مناطق حاشیه نشین ارزیابی کرد و یادآور شد: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه نشین تبریز ، بالغ بر نیمی از آن ها به شدت آسیب پذیر و در معرض خطر هستند و به لحاظ استقرار ، بر روی گسل فعال تبریز قرار گرفته اند که احتمال تلفات جانی بالا در این مناطق به هنگام وقوع زلزله بسیار بالاست.


نوشته شده در   يکشنبه 3 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode