ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 آذر 1391     |     کد : 47553

‌طرح تفصیلی جدید شهر تبریز رونمایی شد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و شهردار تبریز از طرح تفصیلی جدید تبریز رونمایی شد.

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

‌طرح تفصیلی جدید شهر تبریز رونمایی شد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و شهردار تبریز از طرح تفصیلی جدید تبریز رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در آیینی ویژه که به همین مناسبت و در تالار اندیشه شهرداری برگزار شد از طرح تفصیلی جدید تبریز به عنوان سند توسعه متوازن شهر رونمایی شد.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: تهیه، تدوین و ابلاغ طرح تفصیلی جدید تبریز با هدف اداره و توسعه متوازن و بهینه شهر در افق آینده و مبتنی بر طرح‌های موضعی و موضوعی مدون انجام گرفته و دربرگیرنده مقتضیات، مقررات، ضوابط، راه‌کارها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های توسعه محور تبریز است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت طرح تفصیلی جدید شهرداری خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی قبلی تبریز که در سال 57 مصوب شده بود با چشم‌انداز جمعیتی 550 هزار نفری آن موقع و نیز وسعت و محدوده‌ای کوچک‌تر، تقریبا یک چهارم وسعت فعلی تبریز طراحی و تدوین شده بود که با توجه به توسعه شهری و نیز افزایش جمعیت و در کنار آن الزامات و ضرورت‌های امروزی، لزوم تهیه و تصویب طرح تفصیلی جدید بیش از گذشته احساس می‌شد که این اتفاق با همکاری و مشارکت تمام مسئولان شهری، استانی و کشوری محقق و نهایی شد.

عزتی تلاش و برنامه‌ریزی برای اجرا و اتمام تمام طرح‌های جامع، تفصیلی و موضعی و کالبدی شهر را یکی از سیاست‌های مدیریت فعلی شهرداری و شهردار تبریز برشمرد و افزود: خوشبختانه این هدف طی سال‌های گذشته به شکلی ویژه در دستور کار شهرداری تبریز قرار داشت و امروز شاهد آغاز مراحل اجرایی آن به عنوان سند توسعه متوازن تبریز هستیم.

وی در عین حال با اشاره به محورها و بخش‌های اصلی طرح تفصیلی جدید تبریز خاطرنشان کرد: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، اجرای طرح‌های متعدد مسیرگشایی، تعیین تکلیف کاربری‌های شهری، توجه ویژه به بافت‌های فرسوده، پیش‌بینی طرح‌های آماده‌سازی و موضعی، توسعه فضای سبز و توجه به نیازها و مطالبات آتی شهروندان از جمله محورهای این طرح به شمار می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از همکاری و مشارکت کمیسیون ماده پنج استان، سازمان راه و شهرسازی، مدیریت ارشد استان، شورای عالی شهرسازی و معماری، شورای اسلامی شهر و تمام کارشناسان و متخصصان مسائل شهری در تدوین و تصویب طرح تفصیلی جدید تبریز قدردانی کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode