ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 آذر 1391     |     کد : 47263

امام جمعه تبریز: استفاده از لفظ بیداری انسانی همان منطق فتنه‌گران است /احیای اسرائیل غیرممکن است

امام جمعه تبریز گفت: بیداری اسلامی را بیداری انسانی خواندن، همان منطق فتنه‌گران است که برای خوشایند غرب‌زده‌ها عنوان می‌شود.


 امام جمعه تبریز گفت: بیداری اسلامی را بیداری انسانی خواندن، همان منطق فتنه‌گران است که برای خوشایند غرب‌زده‌ها عنوان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به بخش‌هایی از فرمایشات رهبری در جمع نخبگان، اساتید و دانشمندان کشورهای اسلامی همزمان با برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی بیداری اسلامی اظهار کرد: بیداری اسلامی، حادثه‌ای بزرگ در تاریخ جهان اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: جریان بیداری اسلامی حقیقت واقعی جنبش‌های آزادی‌خواهانه و اسلام‌گرایانه مردم کشورهای منطقه بود که علیه حاکمان جرم به وقوع پیوست.

وی گفت: رهبر انقلاب بیداری اسلامی را عمیق و گسترده خواندند و با اشاره به هراس دشمنان از عبارت «بیداری اسلامی» افزودند، آنها تلاش بسیاری می‌کنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حرکت عظیم کنونی در منطقه بکار نرود، زیرا دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به شدت وحشت دارند.

خطیب جمعه تبریز با تبیین علت «اسلامی» نامیدن این بیداری خاطرنشان کرد: شعارهای اسلامی مردم در انقلاب‌های منطقه و نقش معتقدان به اسلام در شکل‌گیری اجتماعات گسترده و ساقط کردن رژیم‌های فاسد، همه مؤید این است که این حرکت، اسلامی است.

وی دلیل دیگر بر اسلامی بودن این حرکت را، رأی مردم به اسلام‌گراها در انتخابات این کشورها دانست: امروز اگر در بیشتر مناطق دنیای اسلام، یک انتخابات آزاد و خوب برگزار شود و رهبران و سیاسیون اسلامی نیز در وسط میدان باشند، مردم به اسلام‌گراها رأی خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به موضوع رژیم صهیونیستی و بحران آن در منطقه تاکید کرد: این رژیم منحوس نفس‌های آخر خود را می کشد و بر همین اساس به حکام منطقه و به خصوص آمریکا سفارش می‌کنیم، از حمایت این رژیم در حال اضمحلال دست بردارند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با نفس‌های مصنوعی آمریکا احیا شدنی نیست، اظهار کرد: جنگ هشت روزه غزه و ادامه موج بیداری اسلامی در منطقه موقعیت رژیم اسرائیل را به شدت تهدید می‌کند و از این‌رو حامیان این رژیم در حال تکاپو برای نجات آن هستند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی مردم ایران را پرچمدار جنبش‌های‌ مردم منطقه خواند و گفت: متأسفانه، برخی بیداری اسلامی را بیداری انسانی می‌نامند که این امر قابل تأمل بوده و تأسف برانگیز است.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: استفاده از بیداری انسانی همان منطق فتنه‌گران است که برای خوشایند غرب‌زده‌ها عنوان می‌شود و این اشتباه بزرگی است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به وضعیت سیاسی مصر خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع عربی به دنبال شورش و فعالیت تروریست‌ها در جریان‌های اخیر این کشور بودند و ما به صراحت اعلام می‌کنیم، ایران طرفدار پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات قانون اساسی این کشور است.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به دسیسه غرب و دست دشمنان اسلام در بحران‌های سوریه و مصر اشاره کرد و گفت: بروز بحران و ناآرامی برای تضعیف حکومت‌های اسلامی در منطقه خواست اساسی غرب و به خصوص آمریکا است تا به این وسیله پیشرفت بیداری اسلامی را در جهان متوقف کند.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: متأسفانه شاهد حمایت غرب و آمریکا از تروریست‌ها در سوریه هستیم و تأکید رئیس‌جمهور آمریکا از این حمایت آشکار بسیار تأمل برانگیز است.

امام جمعه تبریز از مجامع بین‌المللی به خصوص کنفرانس اسلامی خواست تا با اتخاذ تدابیر بازدارنده جلوی فجایع و جنایات انسانی در سوریه را گرفته و به این جنایات پایان دهند.


نوشته شده در   جمعه 24 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode