ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1391     |     کد : 47236

برگزاری نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز خبر داد.

 خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز خبر داد.


رضا علوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به سوابق تاریخی و هنری تبریز این جشنواره راهی است برای آشنایی بیشتر شهروندان نسبت به سوابق تاریخی هنری این شهر و به بازنگری هنر نقاشی شهر تبریز با رویکردی معاصر و نو می پردازد.

وی استخراج و مطالعه تصویری مدون تر و کامل تر نسبت به ارزش های زیبایی شناختی هنر نقاشی مکتب تبریز را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: شهر تبریز گذشته هنری پرفروغی دارد که این جشنواره این امکان را فراهم می کند تا هنرمندان جوان یک بازنگری دقیق به هنر نقاشی شهر با توجه به این موضوع که شهر تبریز گذشته ای پرفروغ در حوزه هنرهای تصویری داشته باشند.

علوی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره را تکنیک آزاد اعلام کرد و گفت: اندازه ضلع هر اثر دستکم 60 سانتیمتر و حداکثر 200 سانتیمتر بوده و با چاپ A4 و با کیفیت DPI 300 به همراه فایل دیجیتال ارسال شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اضافه کرد: جشنواره در دو بخش اصلی به شکل عمومی و رقابتی و کارگاهی به شکل مدعو و رقابتی برگزار خواهد شد.

وی یاداور شد: هر هنرمند می تواند حداکثر پنج اثر از آثار نقاشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و در آثار خود از نقش مایه های تاریخی مکتب تبریز با لحاظ محورهای جشنواره استفاده کند.

علوی مهلت دریافت آثار را 30 آذر تا 14 دی اعلام کرد و اظهار داشت: لیست آثار پذیرفته شده در تاریخ 19 در اعلام و اصل اثر در 20 تا 30 دی ماه به مدت 10 روز دریافت می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شرکت در نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز معاصر برای عموم آزاد است، افزود: ضروری است به همراه فایل آثار مشخصات هنرمندان نیز به دبیرخانه ارسال و یا تحویل داده شود که برای دریافت فرم به سایت http://culture.tabriz.ir یا به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: به تمامی شرکت کنندگان که آثارشان در نمایشگاه به نمایش در آید گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت و از تصاویر ارسالی به جشنواره کتابی با مضمون جشنواره نقاشی مکتب تبریز چاپ خواهد شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode