ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 شهريور 1388     |     کد : 4706

ميليونرها حالا در كدام كشورها زندگي مي‌كنند؟

بحران مالي سال گذشته دارايي‌هاي مالي جهان را به ارزش 12 ميليارد دلار نيست و نابود كرد...

 

 بحران مالي سال گذشته دارايي‌هاي مالي جهان را به ارزش 12 ميليارد دلار نيست و نابود كرد

و به همين خاطر تعداد ميليونرها را يك پنجم كاهش داد.

ولت آنلاين گزارش داد، به اين ترتيب دارايي‌هاي جهاني 11.7 درصد كاهش يافت كه اين امر براي اولين بار است پس از سال 2001 رخ مي‌دهد.

آمريكاي شمالي بيشترين ضربه را از ناحيه سقوط بازارهاي بورس خورد، به طوري كه در آنجا در سال 2008 حدود 22 درصد دارايي‌ها كاهش يافتند. در اروپا اين رقم 5.3 درصد بود. اينها نتيجه تحقيق گروه مشاوره بوستون (BCG) است كه با عنوان "ثروت جهاني 2009" منتشر شده است.

مولفان اين تحقيق انتظار دارند تا سال 2013 طول بكشد تا دارايي‌ها در سراسر جهان دوباره به ارزش خود در ابتداي سال 2008 برسند. مسووليت اين زيان به طور ويژه متوجه سقوط آزاد بورس‌هاست و به همين خاطر كشورهايي كه اشخاص خصوصي سرمايه‌گذاري زيادي در بورس كرده بودند، بيشتر زيان ديدند.

به خاطر زيان قابل توجه در آمريكا و كانادا تسهيم دارايي‌ها در سراسر جهان تغيير كرد، به طوري كه ارزش دارايي‌هاي خصوصي در اروپا و روسيه در پايان سال گذشته ميلادي به 32.7 ميليارد دلار رسيد. به همين خاطر اين قاره به منطقه‌اي تبديل شد كه بيشترين دارايي‌هاي مالي را در اختيار دارد. ميزان دارايي‌ها در آمريكاي شمالي به 29.3 ميليارد دلار رسيد. دارايي‌هاي مالي در گردش در سراسر جهان به 92.4 ميليارد دلار بالغ مي‌شود. آمريكاي جنوبي تنها منطقه‌اي بود كه در سال گذشته ميلادي ميزان دارايي‌هاي آن سه درصد افزايش يافت.

در محاسبه دارايي‌ها فقط دارايي‌هاي مالي از حساب‌هاي بانكي گرفته تا صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مورد توجه قرار مي‌گيرند. ديگر دارايي‌ها همچون دارايي شركت‌ها، اموال منقول، اشياي زينتي يا هنري به حساب نمي‌آيند.

با توجه به ميزان دارايي‌ها، مي‌توان نتيجه‌گيري كرد شمار ميليونرها در سال گذشته به شدت كاهش يافته است. ابتداي 2008 در سراسر جهان 11 ميليون خانوار بودند كه بيش از يك ميليون دلار دارايي داشتند؛ تا پايان سال فقط 9 ميليون خانوار از اين تعداد باقي مي‌ماند.

در انگليس كاهش اين تعداد به ويژه شديد بود، در اين كشور شمار ميليونرها در طول امسال تقريبا نصف مي‌شود. در ايالات متحده در سال 2008 حدود چهار ميليون ميليونر وجود داشت. بدين ترتيب ايالات متحده كشوري است كه بيشترين تعداد ميليونر را دارد و پس از آن ژاپن، چين، آلمان و انگليس قرار گرفته‌اند.

در آلمان تا پايان 2008 حدود 375 هزار خانوار بيش از يك ميليون يورو دارايي مالي داشتند كه 14 درصد كمتر از آغاز آن سال بود. بيشترين انباشتگي تعداد ميليونر را سنگاپور داشت كه تقريبا يك دهم خانوارها از اين طبقه خارج شدند. پس از آن سوييس بود كه 6.6 خانوارهاي ميليونرش را از دست داد و در رتبه بعدي كويت با از دست دادن 5.3 ميليونرهايش قرار داشت.

گرچه خانوارهاي پولدار در سال گذشته پول زيادي از دست دادند و خانوارهاي داراي دارايي‌هاي اندك، ارزش دارايي‌هاي‌شان دستكم دو درصد افزايش يافت، اما تسهيم دارايي‌هاي مالي تقريبا دست نخورد.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode