ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1391     |     کد : 46385

آيا هنگام بشارت‌هاي ظهور رسيده است؟

امام صادق (ع) فرموده‌اند: ... وقتیکه عبدالله (از حاكمان حجاز) درگذشت مردم برای حکومت به کسی توافق نمیکنند و فرمانروائی‌های چند ساله پایان یافته و حکومت‌های چندماهه و چند روزه فرا میرسد. چندان طول نمیکشد تا حکومت بدست صاحب اصلی اش حضرت حجت برسد.

آيا هنگام بشارت‌هاي ظهور رسيده است؟
با انتشار اخبار غير رسمي از مرگ شاه عربستان



گردآوري و تنظيم: رضا صابري
امام صادق (ع) فرموده‌اند: ... وقتیکه عبدالله (از حاكمان حجاز) درگذشت مردم برای حکومت به کسی توافق نمیکنند و فرمانروائی‌های چند ساله پایان یافته و حکومت‌های چندماهه و چند روزه فرا میرسد. چندان طول نمیکشد تا حکومت بدست صاحب اصلی اش حضرت حجت برسد. انشاءالله
برخي از منابع اين حديث: بحارالانوار جلد ۵۲ ص ۲۱۰ + ترجمه ج ۱۳بحار از علی دوانی ص ۹۸۵ + غیبت شیخ طوسی ص ۲۷۱ + الامام المهدی ص ۲۳۰ + بشارة الاسلام ص ۱۲۲ + نوائب الدهور و علائم الظهور جلد ۳ ص ۷
توضیح:
اینکه امام فرموده حكمرانی‌های چند ساله به اتمام می‌رسد و چندماهي و چند هفته‌اي می‌شود یعنی اینکه تا آن زمان پادشاهان عربستان یک عمر حکومت می‌کردند ولی بعد از عبدالله، حاكمان دوام نمی‌آورند و پي در پي کشته می‌شوند و عمر حكمراني حاكمان بعدي بسيار كوتاه مي‌شود تا حکومت بدست حضرت بقيه الله(عج) اداره شود.
آنچه را که امام صادق (ع) فرموده آثارش از هم اکنون که هنوز عبدالله زنده است آشكارشده.
اخباري مبني بر «کودتای آرام در عربستان سعودی» و «بحران جانشینی درعربستان سعودی و ...» و نيز «جنگ قدرت شاهزاده‌های آل سعود» و ... از نسانه‌هاي آن است.
به هرحال، هم پادشاه عربستان و هم ولیعهدش بيمارند و پير، ولي با وجود اینکه هنوز زنده‌اند ۶۰۰ شاهزاده ادّعای پادشاه شدن را دارند!!
«فهد» در زبان عربی یعنی «یوزپلنگ»
رسول اکرم (ص) : مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است (فهد در زبان عربی یعنی یوزپلنگ). هنگامیکه او را از دور ببینی، تصوّر میکنی که در چشمش کژی (انحراف) است ولی وقتیکه به او نزدیک می‌شوی در چشمش چیزی دیده نمی‌شود. بعد از او برادرش که نامش عبدالله است به خلافت می رسد. ... خبر مرگ عبدالله را به من بشارت دهید تا من ظهور قائم را بشما بشارت دهم.
برخي از منابع اين حديث: «مائتان و خمسون علامة حتی ظهور المهدی (عج) تألیف سید محمّد علی طباطبائی حسنی» + «کتاب مسند احمد بن حنبل»
توضیح:
1 - «فَهَد» برادر همين عبدالله بود که قبل از او حکومت می‌کرد.
2 - «فهد» در زبان عربی یعنی «یوزپلنگ» لذا، اينكه در حدیث فرموده «اسم او چون اسم حیوانی است»، شايد اشاره به این مسأله باشد
3 - در مورد وجود «کژی دورنما در چشم فهد» حتی در عکس‌هایی که از دور از او گرفته شده، نمایان است. شايد رسول اکرم (ص) می‌خواسته‌اند نشانه‌هاي دقيقي را از عبدالله بدهند.
اعلان خبر مرگ آخرين حاكم حجاز پيش از ظهور در عرفات
امام صادق(ع): هنگامیکه مردم در عرفات وقوف کرده‌اند، سواری که بروسیله تیزتکی سوار است از راه می رسد و مرگ خلیفه‌ای(آخرين حاكم حجاز) را خبر می‌دهد كه فرج آل محمّد(ص) و فرج همه مردم در آن هنگام است.
برخي از منابع اين حديث: «بحار الانوار جلد ۵۲ ص ۲۴۰» + «بشارة الاسلام ص ۱۲۲» + «غیبت نعمانی ص ۱۴۲»
يك نكته مهم:
اينكه اراده الهي در چه زماني به ظهور امام عصر(عج) تعلق خواهد گرفت امري است و اينكه هنگام ظهور ما در كدام جبهه قرار خواهيم گرفت امري به مراتب مهمتر. پس لازم است از خودمان مراقبت كنيم.
آري؛ امام صادق(ع): «مَنْ سَرَّ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ القائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلُ بِالْوَرَعِ وَ‌مَحاسِنِ الْاَخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَاِنْ ماتَ وَ قامَ القائمُ بَعْدَهُ کانَ لَهُ مِنَ‌الأَجْرِ مِثْلُ اَجْرِ مَنْ اَدْرَکَهُ» «هر کس دوست دارد از یاران حضرت قائم (عج) باشد پس منتظر ظهور او باشد و اگربه ‌راستی منتظر ظهور آن حضرت است به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار کند و چنانچه این شخص پیش از قیام حضرت قائم (عج) بمیرد، پاداش کسی را دارد که حضرت را درک می‌نماید».
«مستدرک سفينة البحار، ج 6، ص 184»
امام جواد(ع): «اِنَّ القائِمَ مِنّا هُوَ المَهْدِیُّ الَّذی یَجِبُ اَنْ‌یُنْتَظَرَ فی غَیْبَتِهِ وَ یُطاعَ ‌فی ظُهُورِهِ وَ هُوَ الثّالِثُ مِنْ وُلْدی»
مسند الامام الجواد، ص 131
«قائم ما حضرت مهدی(عج) است که واجب است در دوران غیبت او انتظارش را بکشند و در زمان ظهورش از وی اطاعت کنند و او سومین فرزند من است».
آخرين نكته: ممكن است مرگ عبدالله پادشاه عربستان آغاز فراهم شدن مقدمات ظهور منجي عالم بشريت باشد. که باید منتظر بود. تا خدا چه خواهد و مراقب بود كه از دشمنان و بيطرفان دوره‌ي ظهور نباشيم.


نوشته شده در   سه شنبه 7 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode