ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آبان 1391     |     کد : 45545

تقدیر از مقالات برتر کنگره سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز

از 11 مقاله برتر کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز تقدیر شد.

 از 11 مقاله برتر کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با اختتامیه کنگره سراسری بزرگداشت مقام علمی و عرفانی این فقیه متاله، از مقاله حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق، اسماعیل منصوری‌لاریجانی، حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر، حجج‌الاسلام غلامرضا حسام و علیرضا رحیمی‌نژاد، سیاوش فیضی، مرتضوی‌امامی، حجت‌الاسلام علی صدرایی‌خوئی، مهدی مزینانی، حجت‌الاسلام عبدالرحمن عشریه به عنوان 11 مقاله برتر این کنگره تقدیر شد.

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بنیاد نیمه شعبان مسجد ‌آیت‌الله انگجی کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی را در پانزدهم و شانزدهم آبان ماه 1391 در تبریز برگزار کرد و رونمایی از هفت کتاب علمی عرفانی با محوریت شخصیت سیدعلی‌آقا قاضی و همچنین مراتب عرفان اسلامی، رونمایی از تمبر بزرگداشت این فقیه متاله و ارائه 11 مقاله برتر ارسال شده به دبیرخانه کنگره در طول دو روز از اهم برنامه‌های کنگره سراسری بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی (ره) بود.

آیت‌الله سیدعلی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285 هجری قمری در تبریز متولد شد و بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبیه و دینیه مشغول شد.

وی در سال 1313 هجری قمری در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد.

مرحوم آیت‌الله قاضی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح‌الله شریعت، آخوند خراسانی ادامه داد.

میرزا علی‌آقا قاضی پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، در روز دوشنبه چهارم ماه ربیع‌المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه در نجف اشرف وفات و در وادی‌الاسلام نزد پدر خود دفن شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode