ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1391     |     کد : 45505

سرانه فضای سبز تبریز به 20 متر می‌رسد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از کاشت بیش از 5 میلیون اصله درخت تا پایان سال در شهر تبریز خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز استان تا پایان سال به 20 متر مربع می‌رسد.

کاشت 5 میلیون اصله درخت تا پایان سال
سرانه فضای سبز تبریز به 20 متر می‌رسد 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از کاشت بیش از 5 میلیون اصله درخت تا پایان سال در شهر تبریز خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز استان تا پایان سال به 20 متر مربع می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عبدالله تقی‌پور در مراسم بهره‌برداری از نخستین بازیکده سرپوشیده خانواده در پارک 2 هزار هکتاری عباس میرزا اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون بیش از 3 میلیون و 250 هزار اصله درخت در شهر تبریز کاشته شده که امیدواریم این میزان تا پایان سال به بیش از 5 میلیون اصله درخت برسد.

وی تاکید کرد: این میزان کاشت درخت و درختچه چه به لحاظ دوره زمانی و چه به لحاظ میزان کاشت، در طول تاریخ شهرداری و سازمان بی‌سابقه است و ما تلاش خواهیم کرد با تداوم این برنامه‌ها، در آینده نزدیک سرانه فضای سبز شهر تبریز را به مرز استانداردهای جهانی برسانیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم اعمال حمایت‌های بیشتر از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محور این سازمان از سوی مسوولان امر خاطرنشان کرد: در صورت اعمال حمایت‌های بیشتر و نیز افزایش میزان اعتبارات و بودجه‌های مصوب، این سازمان آمادگی دارد تا با افزایش کاشت درخت و درختچه ها در شهر تبریز از این طریق به افزایش سرانه فضای سبز شهری کمک کند.

تقی‌پور همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: سیاست سازمان پارک‌ها در حال حاضر برخلاف رویه گذشته که توسعه فضای سبز فقط در اراضی تحت مالکیت سازمان بود بر ایجاد فضای سبز در تمام اراضی مستعد به مرکزیت تبریز را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون در بیش از 750 مدرسه شهر تبریز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز اقدام به کاشت درخت و درختچه کرده و امیدواریم با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان شاهد ایجاد فضای سبز در دیگر مدارس شهر تبریز هم باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با شعار کاشت از ما، نگهداری از شما اقدام به کاشت و توسعه فضای سبز در منازل شهروندان کرده است، تاکید کرد: این امر در پنج منطقه از شهر تبریز اجرا شده که با استقبال خوب شهروندان و مشارکت کم‌نظیر آنها مواجه بودیم.

تقی‌پور همچنین از آغاز مراحل اجرایی طرح کاشت فضاهای خالی ادارات دولتی با هدف توسعه فضای سبز شهری خبر داد و افزود: با توجه به محدویت مکانی توسعه فضای سبز در سطح شهر تبریز اجرای سیاست ایجاد فضای سبز در تمام اراضی مستعد بدون در نظر گرفتن موضوع مالکیت محل که مورد حمایت شورای اسلامی شهر نیز قرار گرفته، اجرای طرح کاشت فضای سبز در فضاهای خالی شهر و محوطه های ادارات و سازمان‌های دولتی سیاستی راهگشا در راستای توسعه فضای سبز این شهر تاریخی و فرهنگی است که مراحل اجرایی طرح مذکور با انعقاد توافقنامه‌هایی با ادارات، سازمان‌ها و نیز ارگان‌های دولتی و نظامی انجام گرفته است.

وی با اعلام اینکه تاکنون در 250 هکتار از محوطه ادارات و سازمان‌های شهر تبریز عملیات توسعه فضای سبز تبریز انجام گرفته، تاکید کرد: در صورت حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر، این میزان تا یک‌هزار و 350 هکتار قابل افزایش است که با اجرای کامل این طرح شاهد افزایش هشت متر مربعی فضای سبز در سال آینده خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر تبریز به 15.2 متر افزایش یافته که این میزان در سایه اجرای پروژه‌های متعدد به 16 متر مربع تاپایان امسال خواهد رسید.

تقی‌پور در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه در سال‌های اخیر توجه به فضای سبز به عنوان یک فرهنگ درجامعه مطرح شده، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تلاش دارد تا کودکان از سنین پایین در نگهداری و توسعه فضای سبز شهرداری را یاری رسانند.

وی در عین حال با قدردانی از حمایت‌های چند ساله اخیر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز از برنامه‌های این سازمان، توسعه و افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهری در طول این سال‌ها را مرهون این حمایت‌ها دانست.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode