ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45440

آیت‌الله قاضی کوهی از عظمت و مقام توحید بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت‌الله قاضی طباطبایی تبریزی به تعبیر حضرت امام کوهی از عظمت و مقام توحید بود و شاید بتوان گفت در ابدال و اوتاد به لحاظ اطاعت و انقیاد نظیری نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت‌الله قاضی طباطبایی تبریزی به تعبیر حضرت امام کوهی از عظمت و مقام توحید بود و شاید بتوان گفت در ابدال و اوتاد به لحاظ اطاعت و انقیاد نظیری نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد حسینی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: منت خدای را که از سر لطف و کرم ما را در حصن حصین ولایتی قرار داد که اکمال عنایت است و اتمام هدای،. مهری به نهایت و مهری به حمایت «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین»

وی تصریح کرد: آیت‌الله قاضی الحق قاضی بود و قضاوت ربط این سخن را در شأن این مجلس، به روح مطهرش حوالت می‌دهم که دو روزی از عیدالله الاکبر، عید غدیر خم که شاهد شور و سرور مردم بودیم، گذشته است و حال و هوای آن حلول و آن حلاوت مقبول، در سر و بر دل است.

وزیر ارشاد گفت: اگر چند صد سال به انحراف نگاهی، مسیر منحرف شد و عاشقان آل‌الله برای حفظ راه و عارفان به مکتب جعفری برای حفاظت از جاده، تن و جان را ملاط چاله‌ها و خطوط راهنما کردند، جا دارد که اینک این بزرگراه را در مسیر و مقاطع به نام آنان کنیم.

حسینی اظهار کرد: حضرت آیت‌الله سید علی آقای قاضی طباطبایی تبریزی رضوان‌الله تعالی علیه به تعبیر حضرت امام (قدس‌سره) «کوهی بود از عظمت و مقام توحید» شاید بتوان گفت در ابدال و اوتاد به لحاظ اطاعت و انقیاد نظیری نداشت.

وی تصریح کرد: سال‌ها کاشت بی‌توقع برداشت و فرموده بود «40 سال است که در را می‌کوبم و خبری نیست هرچه بادا باد! در بحر جنون پا می‌زنم، امشب کشفی نصیبم شد، شد؛ نشد، نشد. امشب خوابی دیدم، دیدم! ندیدم، ندیدم! من کشف نمی‌خواهم تمام این مدت، آن هم برای زرق، برق، کشف و کرامتی چند اما نه من معرفت خودش را می‌خواهم.»

حسینی گفت: سید ترک‌زبان وقتی به ظاهر دیوانه‌ای به سوی او می‌دود، و ندا می‌دهد "سیدعلی، سیدعلی امروز مرجع اولیاء در تمام دنیا حضرت ابوالفضل است"، همیشه اول به زیارت سیدالشهدا می‌رفت اما آن شب به توصیه آن سید مجنون، راه حرم قمر بنی‌هاشم را در پیش می‌گیرد و از پس اذن دخول، چون پرده را پس می‌زند، پرده‌های حجاب فرو می‌ریزد و آه از نهادش برمی‌خیزد، آنچه نادیدنی است، می‌بیند و آنچه ناچیدنی است می‌چیند، آنچه نشنیدنی است می‌شنود و آنچه ناکشتنی است، می‌درود، آنچه جامی ندیده، می‌نوشد، چشمه‌ها از ضمیر، می‌جوشد.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس قوچانی رحمه‌الله ‌علیه وصی رسمی آن مرحوم فرموده بود،«در نجف اشرف با مرحوم قاضی جلساتی داشتیم و غالباً افراد با هماهنگی وارد جلسه می‌شدند و همدیگر را هم می‌شناختیم، در یک جلسه ناگهان دیدم که سید جوانی وارد شدند، مرحوم قاضی بحث را قطع کردند و احترام زیادی به آن سید جوان گذاشتند و فرمودند: آقا سیدروح‌الله، در مقابل سلطان جور و دولت ظالم باید ایستاد، باید مقاومت و با جهل مبارزه کرد، این در حالی بود که هنوز زمزمه‌ای از انقلاب امام نبود.»

کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی با حضور آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، آیت‌الله محمدی گلپایگانی و صدها تن از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه تبریز کار خود را آغاز کرد.

رونمایی از هفت کتاب علمی عرفانی با محوریت شخصیت سیدعلی آقا قاضی همچنین مراتب عرفان اسلامی، رونمایی از تمبر بزرگداشت این فقیه متاله و ارائه 11 مقاله برتر ارسال شده به دبیرخانه کنگره در طول دو روز از اهم برنامه‌های کنگره سراسری بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی قاضی است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode