ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45430

کنگره بین‌المللی بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز آغاز به کار کرد

کنگره بین‌المللی بزرگداشت عالم ربانی سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز آغاز به کار کرد.

 کنگره بین‌المللی بزرگداشت عالم ربانی سیدعلی‌آقا قاضی در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این کنگره در جهت بزرگداشت مقام علمی و عرفانی این فقیه متاله و در دو بخش شامل زندگانی و حیات علمی و سیره عملی و روش تربیتی آن بزرگوار برگزار شده است.

مرکز ثقل این همایش را بخش دوم فراخوان تشکیل می‌دهد که شامل تبیین سیره عملی و روش تربیتی آیت‌الله قاضی است و این بخش از کنگره دربرگیرنده مطالبی در حوزه آموزه‌های اخلاقی و عرفانی در حوزه‌های علمیه،‌ جایگاه عرفان و اخلاق در نجف اشرف، سلوک اخلاقی آیت‌الله قاضی، ‌سیره و روش تربیتی،‌ اندیشه‌های عرفانی، ‌نقش شاگردان وی در حوزه‌های علمیه و تجلی تمسک به اهل بیت (ع) در روش‌های تربیتی وی است.

براساس این گزارش، در راستای معرفی شخصیت برجسته این فقیه متاله و برای پربار شدن کنگره، 31 دیدار با علمای حوزه و به خصوص افرادی که از این عالم فقید خاطره‌ای دارند انجام گرفته که دیدار با مقام عظمای ولایت نقطه عطف این دیدارها محسوب می‌شود.

133 مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده و از آن میان 56 مقاله با تأیید کمیته علمی به چاپ رسیده است و 11 مقاله نیز در روزهای برگزاری ارائه می‌شود.

آیت‌الله سید علی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285 هـ.ق. در تبریز متولد شد و بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبی و دینی مشغول شد.

وی در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آنجا را موطن اصلی خود قرار داد.

مرحوم آیت‌الله قاضی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح‌الله شریعت و آخوند خراسانی ادامه داد.

میرزا علی آقا قاضی پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، در روز دوشنبه چهارم ماه ربیع المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن‌ماه در نجف اشرف وفات یافت و در وادی الاسلام نزد پدر خود دفن شد.

این گزارش می‌افزاید: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بنیاد نیمه شعبان مسجد‌آیت‌الله انگجی کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی را در پانزدهم و شانزدهم آبان‌ماه 1391 در تبریز برگزار می‌کند.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode