ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1391     |     کد : 45033

شعر ابزاری هنرمندانه برای انتقال اعتقادات فکری و فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: در طول تاریخ شعر به دلیل جذابیت و اتکا به احساس و عاطفه، ابزاری هنرمندانه برای انتقال اعتقادات فکری و فرهنگی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
شعر ابزاری هنرمندانه برای انتقال اعتقادات فکری و فرهنگی است
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: در طول تاریخ شعر به دلیل جذابیت و اتکا به احساس و عاطفه، ابزاری هنرمندانه برای انتقال اعتقادات فکری و فرهنگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در پیامی به کنگره شعر دفاع مقدس آورده است: در برخی از مقاطع بهره‌گیری از شعر در اوج خود بوده است.

وی نقش شعر در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان نقش مهم شعرای جوان، متعهد و پیشکسوت است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: فعالیت شعرای جوان و انقلابی نویدبخش غنای بیشتر ادبیات پایداری است.

وی شعر دفاع مقدس را در خدمت مفاهیم عالی آن دانست و گفت: سوژه‌های بکر و زیبایی‌های دوران دفاع مقدس باید به خوبی به تصویر کشیده شود.

امام جمعه تبریز افزودد: ضبط و ثبت جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس، نقش بسیار مهم فعالان عرصه هنری در زمینه شعر پایداری است.

قرار است در بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس از محمدجواد محبت و عباس باقری به عنوان دو پیشکسوت شعر دفاع مقدس تجلیل شود.

10‌ هزار قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این میان دو هزار اثر برتر در قالب کتاب‌های «پر‌نده‌ای که از سرزمین من به پرواز درآمده»، «میدان‌های تحریر» و «لغت‌نامه ماهیان» منتشر شده‌اند و در آیین اختتامیه این کنگره (نهم آبان‌ماه) از این آثار رونمایی خواهد شد.

در این کنگره علاوه بر شاعران برگزیده از 50 شاعر پیشکسوت نیز دعوت شده است که سیمین‌دخت وحیدی، علی‌محمد مودب، حمید‌رضا شکارسری، رضا اسماعیلی، بیژن ارژن، محمدرضا سهرابی‌نژاد، حسین اسرافیلی، محمد‌جواد محبت، عباس براتی‌پور و عباس باقری از جمله این شاعران‌ هستند.

روند اجرایی کنگره شعر دفاع مقدس هر ساله با برگزاری کنگره‌های استانی شعر دفاع مقدس آغاز و برگزیدگان این کنگره‌ها به منظور حضور در کنگره پایانی به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

در این دوره از برگزاری این رویداد ادبی نیز پس از برگزاری 33 کنگره استانی، 6‌ هزار شاعر نزدیک به 10 هزار اثر را به کنگره ارسال کردند و در نهایت نیز از میان آنها 3 هزار اثر به عنوان برگزیده در چهار بخش و طی سه مرحله داوری شد.


در نهایت نیز در روز 9 آبان‌ماه امسال نفرات اول هر بخش 2 میلیون تومان، نفرات دوم 1.5 میلیون تومان، نفرات سوم یک میلیون تومان و نفرات تقدیری 500 هزار تومان هدیه دریافت خواهند کرد.

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس سرانجام پس از سه ماه وقفه در زمان برگزاری از پیش تعیین شده خود امروز هشتم آبان‌ماه در تبریز برگزار می‌شود، کنگره‌ای که در طول زمان برگزاری بیست ساله خود منشأ بسیاری از اتفاقات تازه و رویش‌های قابل اعتنا در جریان شعر دفاع مقدس در کشور بوده است.

این کنگره به دلیل مشکلات هماهنگی برای برگزاری در کرمانشاه پیش از ماه مبارک رمضان، با تأخیری سه ماهه به میزبانی شهر تبریز برگزار می‌شود. 


نوشته شده در   دوشنبه 8 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode