ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1388     |     کد : 4485

حسن مصطفوی تبریزی

ولادت: حدود1337ق...

 

ولادت: حدود1337ق.

محل ولادت: تبریز

وفات: حدود 1424ق.

محل دفن: قم

محل تحصیل: تبریز، قم ، نجف

اساتید: حضرات سید ابوالحسن اصفهانی ، میرزا محمد حسین نائینی ، محمد حسین غروی اصفهانی و...

استاد عرفان : آقا سید علی قاضی طباطبایی

تالیفات: راهنمای گمشدگان ، خلافت و امات ، محاکمه و بررسی باب و بهاء و....

آیت الله حسن مصطفوی در طول عمر شریفش به جای کرسی تدریس و آموزش شاگردان علاقه مندان را بیشتر به آثار مکتوب خویش ارجاع می داد و تنها یک سال در حوزه قم به تدریس تفسیر و علوم رایج عصر اهتمام ورزید

از بیست سالگی به سیر و سلوک معنوی اهتمامی وافر داشت و در جستجوی مطلوب به نقاط مختلف ایران و عراق مسافرت کرد. خود این گونه نقل می کند : یک زمانی به نجف مشرف شدم تا آقای قاضی را زیارت کنم ولی بر اثر بدگویی برخی طلاب جاهل می ترسیدم به محضر ایشان بروم . یک روز کنار در بازار بزرگ حرم نشسته بودم یک لحظه در فکر فرو رفتم که من برای چه به نجف آمدم؟ برای ملاقات آقای قاضی آمده ام ولی می ترسیدم ! در همین افکار بودم که دیدم سیدی نورانی از حرم خارج شد چنان که از شش جهت اندامش نوری ساطع بود. دیدم برای فاتحه نزد قبر مرحوم سلطان آبادی رفت ، در این لحظه شخصی از جانب او به سوی من آمد و از قول ایشان گفت : ای کسی که نامت حسن است سریره ات حسن است ، شکلت حسن است شغلت حسن است ، نترس و پیش ما بیا! و ما این چنین به محضر آقای قاضی مشرف شدیم .

او از مطرح شدن به شدت پرهیز می کرد و اجازه نمی داد شناخته شود و همواره از تمجید خلق بیزار بود. صاحب گنجینه دانشمندان درباره ایشان می نویسد : استاد مصطفوی از افراد مجهول القدر و از افرادی است که قریب چهل سال است او را می شناسم ما رایت منه مکروها و ما رایت منه الا جمیلا جدا.

از لابه لای نوشته ها و آثار این عالم عامل می توان به درجات معنوی ایشان پی برد. در مقدمه کتاب گران سنگ رساله لقا ء الله می نویسد من آنچه را که به یقین حق دیده ام در این کتاب نوشته ام !

 


نوشته شده در   شنبه 14 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode