ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1388     |     کد : 4469

در جستجوی حقيقت

كتاب «در جستجوی حقيقت» منتشر شد ...

 

 كتاب «در جستجوی حقيقت» به قلم عليرضا روزبهانی بروجردی و به همت انتشارات مركز مديريت حوزه علميه قم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در اين كتاب فرقه‌ ضاله بهائيت مورد بررسی و كاووش قرار گرفته است و به عنوان فرقه‌ای كه تاريخ شكل‌گيری‌اش مملو از تاريكی و وابستگی است و آموزه‌هايش سراسر سفسطه و مغالطه‌ آشكار است، بحث شده است.

اين كتاب در 9 فصل نگارش شده و در فصل اول به بررسی فرقه شيخيه و احوالات شيخ احمد احسائی، سيدكاظم رشتی و ساير فرقه‌های شيخيه پرداخته شده است و در فصل دوم به بابيه و زندگی و تفكرات علی‌محمد باب و برخی از بزرگان اين فرقه می‌پردازد.

بهائيت و زندگی و احوالات ميرزا حسينعلی نوری و برخی ديگر از آن‌ها مطالب فصل سوم كتاب را تشكيل می‌دهد و در فصل چهارم به نقد و بررسی اعتقادات بهائيان چون توحيد، نبوت و معاد پرداخته شده است.

فصل پنجم تعاليم دوازده‌گانه بهائيت همچون وحدت عالم انسانی، تشكيل دادگاه بين‌المللی، مداخله نكردن در امور سياسی، ترك تعصبات جاهليت، تساوی حقوق زن و مرد، صلح عمومی، تعديل معيشت عمومی و رفع مشكلات اقتصادی جهان بشری، محتاج نفثات روح القدس، تعليم و تربيت عمومی و اجباری، الفت و محبت در دين، مطابقت دين با علم و عقل، را مورد بررسی قرار داده است.

فهرست مطالب فصل ششم شامل سيری نقادانه و كوتاه در احكام بهائيت و احكامی چون طهارت، وضو، نماز، روزه، حج، حقوق شرعی، ازدواج و طلاق است و در فصل هفتم به نظام و تشكيلات اداری اين فرقه اشاره دارد كه بيت‌العدل، وظايف بيت‌العدل، هيئت مشاوران، محافل روحانی ملی و محلی، بيت‌العدل و بحران مشروعيت از موارد مطرح شده در اين فصل است.

در فصل هشتم و نهم كتاب رابطه بهائيت و سياست، رابطه بهائيت با استعمار، روسيه، انگليس، اسرائيل، به نقش بهائيت در كشور ايران در دو دوره پهلوی و جمهوری اسلامی مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است.

لازم به ذكر است كه كتاب «در جستجوی حقيقت» در 2000 نسخه و 315 صفحه‌ و بهای 40000 ريال از سوی انتشارات مركز مديريت حوزه علميه قم منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

 

 


نوشته شده در   جمعه 13 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode