ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1388     |     کد : 4423

جمعه 6 شهريور 7 رمضان 28 اوت

وفات حضرت ابوطالب(ع) در سال دهم بعثت...

وفات حضرت ابوطالب(ع) در سال دهم بعثت

در تاريخ درگذشت حضرت ابوطالب بن عبدالمطلب، عموي بزرگوار پيامبر(ص) اتفاق چنداني نيست. با اين كه مورخان و سيره نگاران همگي متفقند كه وي در سال دهم بعثت ]سه سال پيش از هجرت[ در مكه معظمه، بدرود حيات گفت، ولي در روز و ماه وفاتش اختلاف دارند. برخي بيست و ششم رجب و برخي ديگر هفتم ماه مبارك رمضان، يعني سه روز پيش از وفات حضرت خديجه كبري(س) همسر رسول خدا(ص) را روز درگذشت آن بزرگ مرد هاشمي مي دانند و ما وفات آن حضرت را در 26 رجب آورده و درباره فضيلت وي در آن جا مطالبي نگاشتيم.

 

درگذشت «آيت الله سيد عبدالمجيد ايرواني» در سال 1371هجري شمسي

«آيت الله سيد عبدالمجيد ايرواني» از روحانيان مبارز در سال 1371هجري شمسي معاصر درگذشت. آيت الله ايرواني دوران تحصيل را در قم سپري كرد وسرانجام به مقام اجتهاد رسيد وتدريس را آغاز كرد.”آيت الله ايرواني در سال 1350شمسي به دستور حضرت امام خميني(ره) به تهران آمد و فعاليت خود را در يكي از مساجد بزرگ تهران با اقامه نماز جماعت آغاز كرد.ايشان از ابتداي نهضت اسلامي در راه مبارزه با رژيم طا غوت فعاليت مستمر و جدي داشت و چند ين بار بدست عوامل رژيم پهلوي دستگير و زنداني شد. در پي پيروزي انقلاب اسلامي آيت الله ايرواني خدمت خود را در بنياد جانبازان و مستضعفان آغاز كرد. سرانجام پس از عمري خدمت خالصانه به ديار حق شتافت.

 

شهادت ناصر كاظمي از سرداران سپاه پاسداران در سال 1361هجري شمسي

«ناصر كاظمي» از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 1361هجري شمسي به هنگام اجراي عمليات پاكسازي محور پيرانشهر ـ سردشت به شهادت رسيد. شهيد كاظمي در زمان تحصيل در دانشگا ه با ظلم رژيم طاغوت آشنا شد و ازآن پس به مبارزه با رژيم پرداخت. شهيد كاظمي در يكي از عمليا ت هاي ضد رژيم دستگير و زنداني شد وتا زمان پيروزي انقلاب اسلامي در زندان بسر برد. شهيد ناصر كاظمي ابتدا فرمانده سپاه پاوه بود وسرانجام هم در منطقه كردستان جام شهادت را نوشيد.

 

 

 


نوشته شده در   جمعه 6 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode