ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 شهريور 1388     |     کد : 4413

چهار شنبه 4 شهريور 5 رمضان 26 اوت

میلاد مسعود امام جواد(ع)در سال 195 هجري قمري...

 

میلاد مسعود امام جواد(ع)در سال 195 هجري قمري

درباه تاريخ تولد امام محمد تقي(ع)، معروف به جوادالائمه(ع)، گفتار چندي از مورخان و سيره نگاران نقل گرديد. برخي پنجم ماه رمضان، برخي نيمه ماه رمضان و برخي نوزدهم ماه رمضان و عده اي نيز دهم ماه رجب را روز تولد آن حضرت مي دانند. چون مشهور مورخان و دانشمندان شيعه، روز دهم ماه رجب سال 195 قمري را تاريخ تولد آن امام همام مي دانند، بدين لحاظ ما نيز در آن روز، مقاله اي نگاشته و اطلاعاتي درباره آن حضرت در آن جا ]دهم رجب[ بيان كرده ايم.

 

شهادت حاج مهدي عراقي و فرزندش حسام در سال1358هجري شمسي

حاج مهدي عراقي و فرزندش حسام در نزديكي محل سكونتشان بدست عوامل گروهك فُرقان در سال1358هجري شمسي به شهادت رسيدند. حاج مهدي عراقي ازچهره هاي سرشناس انقلاب اسلامي بود كه سالها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت سياسي خود را آغاز كرد. او درتأسيس بسياري ازنهادها و تشكيلات اسلامي برضد رژيم پهلوي شركت داشت و سالها درزندانهاي رژيم طاغوت بسرمي برد. حاج مهدي عراقي پس ازپيروزي انقلاب اسلامي همچون گذشته به گونه اي فعال دركنار حضرت امام خميني (ره) بود بطوريكه حضرت امام ايشان را برادر و فرزند خوب خود مي خواندند.

 

در گذشت مهدي اخوان ثالث متخلص به «م.اميد» شاعر در سال 1369 هجري شمسي

مهدي اخوان ثالث متخلص به «م.اميد» شاعر معاصر و باني سبك نوخراساني در سال 1369 هجري شمسي روي در نقاب خاك كشيد . اخوان ثالث در طوس خراسان متولد شد و بعد از تحصيلات در تهران تدريس را اغاز كرد. اخوان ثالث در همين ايام همكاري خود را با مطبوعات و راديو و تلويزيون شروع كرد. اخوان ثالث را باني شعر نو خراساني و شاعري نو اور مي دانند زيرا شعر او در شعر خراسان ريشه دارد. م.اميد ابتدا شاعري غزلسرا و قصيده گو بود و اشعارش به غزلهاي استاد شهريار شباهت داشت اما از د ومين مجموعه شعرش بنام «زمستان» به شعر نيمايي روي آورد. اشعار اخوان فراز و فرودهاي بسيار دارد اما در مجموع به سبب پيوند ش با گذشته هاي ادبي و تاريخي اين مرز و بوم ماند ني است . «زمستان، ارغنون، اخر شاهنامه و تورا اي كهن بوم و بر دوست دارم» از آثار مشهور اخوان ثالثند


نوشته شده در   چهارشنبه 4 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode