ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 شهريور 1388     |     کد : 4391

فتوای جنجالی دیگر از طنطاوی

محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست. اگر هم تکذیب شده باشد، باید امضا کنندگان آن بیانیه مشخص شوند تا پاسخگو باشند....

 

محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست. اگر هم تکذیب شده باشد، باید امضا کنندگان آن بیانیه مشخص شوند تا پاسخگو باشند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شیعه آنلاین، محمد سید طنطاوی رئیس دانشگاه الأزهر مصر در جدیدترین فتوای عجیب و جنجالی خود مصرف شدن پول و تبرعات مسلمانان برای ساخت کلیسا را امری جایز دانسته است.

این فتوای عجیب محمد سید طنطاوی جنجالی جدید در مصر به وجود آورده و خشم علمای دینی و بسیاری از مسلمانان این کشور را به شدت برانگیخته است. این فتوا چهارشنبه گذشته در دیدار رئیس دانشگاه الأزهر با تعدادی از اعضای سازمان دفاع از حقوق بشر مصر صادر شد.

در همین راستا روزنامه المصری الیوم و پایگاه خبری اخبار مصر وابسته به سازمان صدا و سیمای کشور مصر به نقل از محمد سید طنطاوی در این باره نوشتند: شریعت اسلامی مسلمان را از ساخت کلیسا منع نمی‌کند، بنابراین او اختیار مال و اموالش را دارد و هرگونه که مایل است می‌تواند آن را خرج کند. ممکن است یک فرد مسلمان با این کار همکاری و تعاون با برادر مسیحی! خود بیابد و حتی ممکن است در این صورت شاهد آن باشیم که مسیحیان نیز برای ساخت مسجد پول و تبرعات بدهند.

در حالیکه صدور این فتوا توسط محمد سید طنطاوی چند روز پیش اعلام شده بود، اما دارالإفتاء دانشگاه الأزهر که با واکنش و خشم شدید مسلمانان مواجه شده است، با هدف آرام کردن فضا با صدور بیانیه‌ای رسمی، صدور چنین فتوایی توسط رئیس دانشگاه الأزهر را تکذیب کرد. در بیانیه دارالإفتاء دانشگاه الأزهر، مصرف شدن پول و تبرعات مسلمانان برای ساخت کلیسا معصیت دانسته شده است.

در واکنش به تکذیب دارالأفتاء دانشگاه الأزهر، محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست. اگر هم تکذیب شده باشد، باید امضا کنندگان آن بیانیه مشخص شوند تا پاسخگو باشند. بنابراین در حال حاضر بیانیه دارالإفتاء قابل اجرا نیست. مطمئنا امضای مفتی اعظم مصر نیز در این بیانیه وجود ندارد از همین رو به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

 

 


نوشته شده در   دوشنبه 2 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode