ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 شهريور 1388     |     کد : 4383

حذف كلباني از امامان مسجدالحرام در شب‏های ماه مبارک

نام عادل الکلبانی امام جماعت مسجدالحرام که شیعیان را کافر خوانده بود در فهرست امامان این مسجد مقدس در شب‏های ماه مبارک رمضان به چشم نمی‏خورد...

 

نام عادل الکلبانی امام جماعت مسجدالحرام که شیعیان را کافر خوانده بود در فهرست امامان این مسجد مقدس در شب‏های ماه مبارک رمضان به چشم نمی‏خورد.

 به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، در حالی که نام «شيخ عبدالرحمن السديس»، «شيخ سعود الشريم»، «شيخ عبدالله عواد الجهني» و «شيخ ماهر المعيقلي» در بین امامان مسجدالحرام در شب‏های ماه مبارک رمضان وجود دارد، نام «عادل بن سالم الکلبانی» از این فهرست حذف شده است.

بر مبنای برنامه‏ای که روزنامه سعودی الوطن منتشر کرده است اقامه نماز جماعت در شب‏های ماه مبارک رمضان در مسجدالحرام به امامت افراد زیر است:

ــ شب‏های فرد: شيخ سعود الشريم و شيخ ماهر المعيقلي.

ــ شب‏های زوج: شيخ عبدالرحمن السديس و شيخ عبدالله الجهني.

ــ تهجد (نماز شب): شيخ السديس و شيخ الشريم.

ــ شب ختم قرآن: شيخ السديس.

این در حالی است که کلبانی، در ماه مبارک رمضان سال گذشته و قبل از منصوب شدنش به عنوان امام جماعت اصلی این مسجد مقدس، به عنوان امام جماعت موقت، از ریاض به مکه نقل مکان کرده بود.

کلبانی که فاقد تحصیلات آکادمیک دینی است و تنها به شکل غیر رسمی از درس‏ برخی شیوخ وهابی استفاده کرده است، در محافل فرهنگي عربستان به فقدان وزن علمي و نداشتن آگاهي‌هاي كافي مشهور بوده و به لحاظ شخصيتي، يك فرد متزلزل و فرصت‏طلب قلمداد مي‌شود. به دلیل همین بی‏سوادی و بی‏اطلاعی، منصوب شدن وی به عنوان امام مسجدالحرام، که به غیر از صوت و لحن شرایط دیگری مانند عالِم بودن را نیز می‏طلبد، عکس‏العمل‏ها و واکنش‏های زیادی را در خود محافل علمی وهابی برانگیخت.

وی در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی که شامگاه دوشنبه 14 اردیبهشت 1388 پخش شد به تکفیر شیعیان پرداخت و این اظهارات تفرقه‏افکنانه را در روزهای 30 اردیبهشت و 23 خرداد هم تکرار کرد و حتی از مسلمانان خواست شیعیان را مانند مسیحیان بدانند! او همچنین روحانیون و علمای مکتب اهل‏بیت(علیهم السلام) را نیز گمراه‏کننده و رافضی نامید!

این اظهارات سخیف، واکنش‌های متعدد علمای شیعه  و سنی را در پی داشت.

شایان ذکر است که شب‏های ماه مبارک رمضان، از اهمیت خاصی در بین زائران و مجاوران اهل‏سنت مسجدالحرام برخوردار است؛ چرا که آنان در این شب‏ها نماز تراویح را به جای می‏آورند. این نماز در عصر پیامبر(صلی الله و علیه و آله و سلم) وجود نداشته است و از عباداتی است که در زمان خلیفه دوم به اعمال مسلمانانِ سنی‏مذهب اضافه شده است.

در فقه اهل‏بیت(علیهم السلام) نماز های نافله ـ از جمله نماز شب ـ را نمی‏توان به جماعت اقامه نمود.

 


نوشته شده در   يکشنبه 1 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode