ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 فروردين 1387     |     کد : 432

استقبال از تدريس احكام اسلامي به تمام دانش‌آموزان آلمان

 

زماني كه «لميا قدور» پس از دو هفته بيماري به مدرسه بازمي‌گردد، دانش‌آموزان به گونه‌اي با او رفتار مي‌كنند كه انگار يك سال است به مدرسه نيامده و او را همچون خواهر بزرگتر خود در بر مي‌گيرند. كمتر معلمي در مدرسه دولتي «گلوكهاوف» در شهر «دينسلاكن لوهبرگ» در غرب آلمان، چنين محبوبيتي در ميان دانش‌آموزان دارد.

 

 

 

هم‌اكنون احكام اسلامي به زبان آلماني براي دانش‌آموزان، آنقدر باعث همبستگي و همگوني آنان با جامعه آلمان شده است که وزراي فرهنگ ايالات آلمان فدرال، قصد تدريس آنها به همه دانش‌آموزان را دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از «اشپيگل»، زماني كه «لميا قدور» پس از دو هفته بيماري به مدرسه بازمي‌گردد، دانش‌آموزان به گونه‌اي با او رفتار مي‌كنند كه انگار يك سال است به مدرسه نيامده و او را همچون خواهر بزرگتر خود در بر مي‌گيرند. اين در حالي است كه كمتر معلمي در مدرسه دولتي «گلوكهاوف» در شهر «دينسلاكن لوهبرگ» در نزديكي «اسن» در غرب آلمان، چنين محبوبيتي در ميان دانش‌آموزان دارد.

بيشتر ساكنان اين منطقه كه داراي مسجد نيز هستند، تركند و شمار اندك آلماني‌هايي كه در اينجا زندگي مي‌كنند، از روسيه آمده‌اند.

قدور 29 ساله كه پدر و مادرش از سوريه به آلمان مهاجرت كرده بودند، هم‌اكنون ازدواج كرده و در حقيقت يك آلماني به شمار مي‌رود كه به دين اسلام گرويده و به زبان‌هاي آلماني، تركي و عربي مسلط است.

وي همچنين در دانشگاه «مانستر» در رشته مطالعات اسلامي تدريس مي‌‌كند كه نخستين نمونه از اين است، در دانشگاه‌هاي آلمان است؛ مقامات آلماني هميشه آرزوي داشتن شهروندي چون او را داشته‌اند.

در مدرسه وي، دروس اسلامي به زبان اسلامي تدريس و تنها در مدارس معدودي ارايه مي‌شود، اما در همين مدارس معدود، كارآيي آن براي دانش‌آموزان مهاجر مشخص شده است.

تحقيق از مدارس ابتدايي ايالت شمال «ساكسوني» آلمان، نشان مي‌دهد در مدارسي كه دروس اسلامي در آن تدريس مي‌شود، دعوا و زد و خورد كمتري بين دانش‌آموزان عرب و ترك رخ مي‌دهد.

در اين مدارس، مادران و گاه پدران دانش‌آموزان مسلمان، به كنفرانس‌هاي اوليا و مربيان مي‌روند و در سفرها و اردوهاي مدرسه‌اي، نيز معمولا براي مراقبت از بچه‌ها همراه مسئولان مدرسه مي‌شوند.

شوراي هماهنگي مسلمانان در آلمان در مارس 2007 راه‌اندازي شده است و وزاري فرهنگ چندين ايالت آلمان، از طرح‌هايي براي گسترش آموزش دستورهاي اسلامي براي همه دانش‌آموزان آلماني خبر داده‌اند.

امروزه تنها حدود 120 معلم اسلامي در آلمان وجود دارد كه هشتاد نفر آنان، تنها در ايالت غربي راين شمالي وستفاليان هستند. اين در حالي است كه در آنجا به تعدادي حدود هشت برابر اين افراد نياز است.

در هفته‌هاي اخير، گفت‌وگوها براي اجرايي كردن اين روند در آلمان به شدت پيگيري مي‌‌شود، به گونه‌اي كه «ولفگانگ شوبل»، وزير كشور آلمان، علاوه بر موافقت با طرح تدريس دستورهاي اسلامي در مدارس آلمان، از احداث مدارس بيشتر و اصلاح قوانين براي اجازه مسلمانان براي دفن اموات خود بنا بر رسم اسلامي حمايت كرد.

اما به نظر مي‌رسد، اختلافات داخلي موجود ميان مسلمانان آلماني، مانع بزرگي براي توافق و همكاري‌هاي آينده آنان باشد.
در اين زمينه، شوبل پيشنهاد داده است تا هر ايالت، يك نماينده مسلمان به دولت معرفي كند تا دولت بتواند در صورت پديد آمدن مشكل، به او مراجعه كند.

همچنين شوراي هماهنگي مسلمانان كه شامل چهار فدراسيون مسلمان است، اميد دارد بتواند چنين نقشي را براي دولت آلمان داشته باشد.

 


نوشته شده در   دوشنبه 5 فروردين 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode