ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 شهريور 1391     |     کد : 42030

مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا عمل

کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا عمل» نوشته لوسی کونگ با ترجمه وحید خاشعی و علی دهقان توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه منتشر شد.


کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا عمل» نوشته لوسی کونگ با ترجمه وحید خاشعی و علی دهقان توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه منتشر شد.


خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: در سالیان اخیر توجه بسیاری به «مدیریت راهبردی» در سازمان‌های تولیدی، خدماتی، دولتی و... شده است و شاید بتوان دلیل آن را سرعت، تنوع و پیچیده شدن اداره ابعاد مختلف اجتماعی و انسانی دانست که ساحت‌های مختلف اجتماعی را مقتضی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت کرده است.

از سوی دیگر امروزه به تناسب حساسیت سازمان‌ها در جامعه، مدیریت راهبردی در آن حساس‌تر بوده و تصمیم‌گیری نیز در آن سریع‌تر و بحرانی‌تر خواهد بود و برهمین اساس مدیریت راهبری در حوزه رسانه را می‌توان به نوعی تصمیم‌گیری راهبردی تعبیر کرد.

کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا عمل» نیز برهمین مبنا و با تاکید بر دو حوزه نوشته شده است. نخست استراتژی سازمان‌ها در پاسخ‌گویی به محیط بیرونی آنها و در ادامه نیز به معرفی برخی اهرم‌های استراتژیک که بر فعالیت سازمان‌ها تاثیرگذار هستند، می‌پردازد.

این کتاب که به قلم «لوسی کونگ» تالیف شد را به جرات می‌توان یکی از معدود آثار تالیف شده درباره مدیریت راهبردی رسانه دانست که تالیف و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.



نویسنده در مقدمه تاکید دارد اهداف کتاب با توجه به 3 اصل نگاشته شده است. نخست اینکه نویسنده در صدد آن بوده است تا از توصیف کردن صرف توسعه‌ها در تفسیر رسانه‌ها فراتر برود و آن‌ها را نیز تفسیر کند و دیدگاه‌هایی را فراهم آورد که به استراتژی‌سازی در صنعت رسانه یاری می‌رساند از سوی دیگر او در این کتاب تلاش می‌کند از طرح کلی مفاهیم مربوط و ابزارهایی برای اثبات ارتباط آن‌ها از طریق کاربرد پا فراتر گذارد و مجموعه‌ای گسترده‌تر از نظریه‌های استراتژی و مدیریت را در حوزه‌ رسانه به کار گیرد. همچنین او در این اثر تلاش کرده است برای ارتباط موثرتر با مدیران اجرایی، دانشمندان، پژوهش‌گران و دانشجویان مدیریت رسانه که اغلب از دیگر رشته‌های علوم انسانی وارد این رشته شده‌اند - تا حد امکان از به‌کارگیری واژگان فنی پرهیزکند.

در نگاهی دیگر می‌توان دریافت که این کتاب با تکیه بر صنعت رسانه تالیف و مباحثی مانند رقابت، بخش خصوصی و مدیریت را در حوزه رسانه با زبانی ساده و عملی به مخاطب نشان می‌دهد.

این کتاب در سه فصل ابتدایی خود زمینه‌های استراتژیک صنایع رسانه‌ای را مورد توجه خود قرار داده است که با معرفی بخش‌های صنعت رسانه در فصل نخست شروع شده و در ادامه و در فصل دوم به موضوع روندها در محیط استراتژیک می‌پ‍ردازد و در فصل سوم نیز موشوع همگایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

فصل چهارم کتاب با عنوان استراتژی در صنایع رسانه‌ای مقدمه ورود به بخش دوم از این کتاب سات که به معرفی تظریه استراتژیک در حوزه رسانه می‌پ‍‌ردازد که این بخش با موضوع مدیریت کردن تحول فن‌آوری از سوی نویسنده در فصل پنجم شروع شده و در ادامه با موضوع خلاقیت و نوآوری در رسانه در فصل ششم و بررسی موضوع شناخت و فرهنگ در تبیین استراتژی در فصل هفتم ادامه پیدا می‌کند.

ساختار سازمان و رهبری نیز در فصول بعدی کتاب مورد توجه قرار می‌گیرند و نویسنده در فصل پایانی سعی می‌کند بر اساس مطالب ارائه شده به معرفی الگو و مهارت شناسایی آن بپردازد.

کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا عمل» نوشته لوسی کونگ با ترجمه وحید خاشعی و علی دهقان توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه در شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 6هزار تومان منتشر شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode