ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1388     |     کد : 4151

چهار شنبه 14 مرداد 13 شعبان 5 اوت

«امام بيهقي» عالم شافعي مذهب و نويسنده متعهد كتابهاي علوم ديني در سال384 هجري قمري دربيهق متولد شد...

تولد «امام بيهقي» عالم شافعي مذهب در سال384 هجري قمري

«امام بيهقي» عالم شافعي مذهب و نويسنده متعهد كتابهاي علوم ديني در سال384 هجري قمري دربيهق متولد شد. او از15 سالگي در سايه نبوغ خود به محضر استاداني چون حاكم نيشابوري راه يافت. بيهقي شافعي مذهب بود اما به دليل اخلاص ويژهاي كه به مولا علي (ع)‌ داشت در برخي منابع وي را شيعه معرفي كردهاند. امام بيهقي در حديث سرآمد هم عصران خود بود و كمتر كسي همانند او احاديث بيشمار در خاطر و ذهنش داشت. ازامام بيهقي ميتوان كتابهاي «سُنَن كبري؛ اَلاَسْماء وَ الصِّفات و كتاب دلائِلُ النُّبُوة» را نام برد.

 

درگذشت شمس الدين محمّدبن عبدالرَّحمن معروف به اِبْن صانِع حَنَفي در سال766 هجري قمري

«شمس الدين محمّد بن عبدالرَّحمن» معروف به«اِبْن صانِع حَنَفي»، نحوي لُغَوي و محدِّث مصري در سال766 هجري قمري در قاهره بدرود حيات گفت. ابن صانع تحصيلات مقدماتي را به سرعت پشت سرگذاشت سپس فقه،‌ حديث و معاني را فراگرفت. ابن صانع بعد از آموختن حديث به رياست علوم نحو و قرائت در مسجد جامع اموي دمشق منصوب شد و پس از مدتي به زادگاهش قاهره بازگشت و به تدريس پرداخت. كلاس درس ابن صانع با استقبال بسيار مواجه شد و شاگردان مشتاق به حضورش ميشتافتند. ازآثار ابن صانع نحوي كتابهايي چون«المُنهَجُ الْقويم فِي الْقرآنِ الْعَظيم و اَلْمرقاةُ في اِعرابِ لا اله الاّ الله» به جاي مانده است.

 

درگذشت احمدراد نويسنده و عالم معاصر در سال 1364هجري شمسي

احمدراد نويسنده و عالم معاصر در سال 1364هجري شمسي  بدرود حيات گفت. وا فرزند مرحوم حاج ميرزا مصطفي ملقب به بصير ديوان بود. مرحوم احمد راد را به واقع مي‏توان يكي از معلمان برجسته معاصر بشمار آورد. از ايشان به مقاله‏هاي متعددي به جاي مانده كه برخي از آنها در مجله يخما به چاپ رسيده‏اند. همچنين تأليفات زندگي شگفت انگيز موريانه، گرد باد حيرت انگيز جهان ؛ و جهاني كه در آن زندگي مي‏كنيم از جمله آثار اين عالم معاصر بشمار مي‏روند .

 

 

 

 

 


نوشته شده در   چهارشنبه 14 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode