ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 مرداد 1388     |     کد : 4120

یکشنبه 11 مرداد 10 شعبان 2 اوت

« حُسين بْن عَبْدُالباقي» از شاعران نام آور قرن 5هجري در سال422هجري قمري چشم از جهان فروبست...

درگذشت « حُسين بْن عَبْدُالباقي» در سال422هجري قمري

« حُسين بْن عَبْدُالباقي» از شاعران نام آور قرن 5هجري در سال422هجري قمري چشم از جهان فروبست. كنيه وي «ابوعبدالله» و شهرتش« خالِع » بود. او دربغداد سكونت داشت و در محضر علماي اين شهر شاگردي كرد. خالع در علم حديث از تبحري بسيار برخوردار بود به طوريكه خطيب بغدادي و جمع كثيري از بزرگان از وي روايت كردهاند. عبدالباقي طبعي روان در سرودن شعر داشت و به خالع تخلص ميكرد.

 

درگذشت«عماد اصفهاني» فقيه شافعي، اديب و كاتب در سال519هجري قمري

«عماد اصفهاني» فقيه شافعي، اديب و كاتب در سال519هجري قمري درگذشت. او تحصيلات را دراصفهان آغاز كرد و سپس در مدرسه نظاميه بغداد علوم فقه، حديث و ادبيات را آموخت. او سرانجام درسرزمين شام به وزارت صلاح الدين ايوبي انتخاب شد. ازعماد اصفهاني ملقب به كاتب و معروف به كاتب اصفهاني كتابهايي چون «البَرْقُ الشّامي در تاريخ، ديوانُ الرَّسائِل، ديوان شعر، زُبْدَةُ النَّصر وَ نُخبَةُ العَصْر» به عنوان بهترين و معروفترين آثار وي باقيست.

 

درگذشت مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس مشهور به سيّد عَميدي در سال754هجري قمري

« مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس» مشهور به« سيّد عَميدي» از عالمان بزرگ شيعه در سال754هجري قمري در بغداد وفات يافت و در نجف اشرف به خاك سپرده شد. او در شهر «حِلّه» به دنيا آمد. سيّد عميدي كه از نوادگان حضرت سجّاد(ع) به شمار مي‏رفت در محضر درس پدر و دائي خود علامه حِلّي به كسب دانشهاي متداول همت گماشت و درنهايت با درجه استادي به تدريس مشغول شد. او درفقه، اصول، حديث، كلام، تفسير و ادبيات عرب از دانش بسيار بهرهمند بود. سيد عميدي بر اغلب كتب علامه حلّي شرح و حاشيه نگاشته است. از آثار اين عالم بزرگ ميتوان به «شرح تهذيب علامه، شرح مباديُ الاُصُول و كَنْزُالفَوائد» اشاره كرد. گفتني است سيّد عميدي از استادان شهيد اول بود كه پس از فوت پيكرش را به نجف انتقال دادند و درآنجا به خاك سپردند.

 

عمليات نصر 6 در سال 1366در هجري شمسي

عمليات نصر 6 با رمز يا عبدالله الحسين (ع) از سوي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال 1366هجري شمسي با موفقيت انجام شد. هدف از اجراي اين عمليات انهدام نيروهاي دشمن و بيرون راندن بقاياي آنان از منطقه عملياتي ميمك بود. تجهيزات و يگانهاي منهدم شده در اين عمليات دو فروند هواپيما، 17 دستگاه تانك و نفر بر، شش فروند بال گردان، چندين قبضه توپ و هم چنين انهدام تيپ هاي 36پياده، 700زرهي، 17مكانيزه و تيپ كماندويي سپاه چهارم را شامل مي‏شد .

 

 


نوشته شده در   يکشنبه 11 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode