ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1388     |     کد : 4077

چهار شنبه 7 مرداد 6 شعبان 29 ژوئيه

فريدالدّين عطّارنيشابوري معروف به« شيخ عطّار» از مشاهير عرفا و شعراي نام‏آور ايران در سال 513 هجري قمري ديده به جهان گشود. برخي زادگاه وي...

تولد فريدالدّين عطّارنيشابوري معروف به« شيخ عطّار» در سال 513 هجري قمري

« فريدالدّين عطّارنيشابوري » معروف به« شيخ عطّار» از مشاهير عرفا و شعراي نام‏آور ايران در سال 513 هجري قمري ديده به جهان گشود. برخي زادگاه وي را همدان و بعضي قريه كَدْكَن از توابع نيشابور ذكركردهاند. عطار به سبب بلاغت، فصاحت و علم بسيارش در ميان علما و دانشمندان آن روزگار به شيخُُ الاولياء و كشافُ المَعارف وَ الْاَسرار موصوف شده بود. او همانند پدرش شغل عطاري داشت و درطب نيز از مهارتهاي خاص برخوردار بود. او در مداواي بيمارانش از شيوه مجدالدين بغدادي كه طبيب حاذق و برجسته‏اي به شمار مي‏رفت پيروي مي‏كرد و پس از فراغت از معاجله بيماران به نظم مثنوي مي‏پرداخت. گويند مولوي شاعر عارف نامي نيز در كودكي نزد شيخ عطار رفته با او ديدار كرده بود. اشعار و سرودههاي او غالباً پندآموزند. از تأليفات اين شاعر پارسي گوي ميتوان به 114 و به قولي 190 اثر اشاره كرد كه برخي از مهمترين آثار منظوم و منثور او «اِخوانُ الصَّفا، اسرارنامه، تذكرة الاولياء، مِفتاحُ الفُتوح، لِسانُ الغَيب، مظهرُالعَجايِب و منطقُ الطِّير» مي‏‏باشند.

 

درگذشت اِبن صَيفي فقيه، شاعر، اديب و لغت شناس در سال574هجري قمري

اِبن صَيفي فقيه، شاعر، اديب و لغت شناس بغدادي در سال574هجري قمري درگذشت. ازابن صيفي رساله هايي چند باقيست. او بويژه درلغت شناسي عرب ازآگاهترين مردم زمان خود بشمارمي رفت و دراين زمينه رساله هاي متعدد دارد.

 

شهادت حاج ميرزا ابراهيم خويي معروف به شهيد آذربايجاني در سال1325هجري قمري

حاج ميرزا ابراهيم خويي معروف به شهيد آذربايجاني در سال1325هجري قمري به شهادت رسيد. ابراهيم خويي ازدانشمندان مبارزجهان تشيع به شمارمي رفت و درعلوم اسلامي بويژه حكمت سرآمد علماي عصرخود بود. حاج ميرزا ابراهيم خويي مبارزي خستگي ناپذير در راه ظلم ستيزي و آزاديخواهي بود و عاقبت درزمان نهضت مشروطيت درمنزلش با گلوله مستبدان به شهادت رسيد.

 

برگزاري پنجمين انتخابات دوره رياست جمهوري در سال 1368هجري شمسي

انتخابات پنجمين دوره رياست جمهوري در سال 1368هجري شمسي برگزار شد و از سوي وزارت كشور آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس جمهور ايران به اين مقام دست يافت. همچنين در همين روز همزمان با انتخابات رياست جمهوري، همه پرسي اصلاح قانون اساسي نيز انجام گرفت و اين نظر خواهي با شركت بيش از شانزده مليون تن از مردم برگزار شد و ضمن آن اصلاح قانون اساسي به تصويب رسيد .


نوشته شده در   چهارشنبه 7 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode