ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391     |     کد : 36779

معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی

كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» اثر ويليام چيتيك، با ترجمه پيروز فطورچی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.

«معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» منتشر شد 
كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» اثر ويليام چيتيك، با ترجمه پيروز فطورچی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» اثر ويليام چيتيك و ترجمه پيروز فطورچی، مسئله معرفت‌شناسی و هرمنوتيك را از منظری عرفانی و از منظر عارفی مورد بحث قرار می‌دهد كه همه نحله‌های دين اسلام در عرفان و عارف بودن او شك و ترديدی ندارند.

چيتيك معرفت‌شناسی و هرمنوتيك را از منظر محی‌الدين ابن‌عربی مورد بحث قرار می‌دهد؛ عارفی كه برای نخستين بار كوشيد عرفان عملی را به عرفان نظری نزديك سازد. وی سعی داشت تا از عرفان عملی بيانی نظری به دست دهد و بدين ترتيب بتواند به نحوی عرفانی از هرمنوتيك و معرفت‌شناسی سخن بگويد.

در اين كتاب فرض نويسنده بر آن است كه محی‌الدين دارای نوعی معرفت‌شناسی و هرمنوتيك عرفانی است و سعی دارد تا بر اساس فتوحات مكيه محی‌الدين و شرح و تفسير ديدگاه‌های معرفت‌شناختی و هرمنوتيكی آن از معرفت‌شناسی و هرمنوتيك عرفانی محی‌الدين تصوير روشنی به دست دهد.

در بخشی از معرفی اين اثر و اهميت آن آمده است: مسئله معرفت‌شناسی و هرمنوتيك و بررسی اين دو، از منظری عرفانی، از مسائلی است كه كمتر بدان‌ها پرداخته شده است. معرفت شناسی به عرصه معرفت آدمی و نحوه شناخت بشری می پردازد، اما هرمنوتيك به عرصه تفسير متون و به‌خصوص متعلق به تفسير عرصه متون دينی است. روال بحث‌های امروزين بر بحث از معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظر انسان فكور امروزی است. معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظر عرفانی، به بررسی معرفت‌شناسی و تفسير متون و به خصوص متون دينی، نه از منظر هر انسان و نه از منظر نوع آدمی، بلكه از منظر انسان‌هايی می پردازد كه در زهد و عرفان به مدارجی رسيده و در طريق سلوك الی‌الله، به مراتبی متعالی دست يافته‌اند.

كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» در دو بخش سامان يافته است: بخش اول با عنوان معرفتشناسی شامل سه فصل معرفت و صاحب معرفت، اكتساب معرفت و ميزان شرع است و بخش دوم نيز با عنوان هرمنوتيك نيز در سه فصل ايمان و تفسير عقلانی، معرفت به تجلی خداوند و فهم قرآن تنظيم شده است.

يادآور می‌شود، كتاب «معرفت‌شناسی و هرمنوتيك از منظری عرفانی» اثر ويليام چيتيك، با ترجمه پيروز فطورچی در قطع رقعی، 288 صفحه، 2000 نسخه و بهای 6000 تومان برای نخستين بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode