ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 فروردين 1391     |     کد : 34905

پنجشنبه17فروردين14 جمادي الاول5 آوريل

مايكروسافت، بيل گيتس و راه میلیاردر شدن با ايجاد سيستم هاي تازه و روز افزون حاوي آگهي هاي نيازمندي ها...

مايكروسافت، بيل گيتس و راه میلیاردر شدن با ايجاد سيستم هاي تازه و روز افزون حاوي آگهي هاي نيازمندي ها

بيل گيتس سال 1975
شركت مايكروسافت كه اينك هر سال بيش از 45 ميليارد دلار درآمد خالص دارد و داراي 76 هزار كارمند در بيش از يكصد كشور است چهارم آوريل 1975 توسط دو جوان همشهري درشهر آلبوكركي آمريكا تاسيس شد. موسسان آن بيل گيتس (در آن زمان 20 ساله) و پال آلن (در آن وقت 23 ساله) بودند که شمار آنان بعدا افزايش يافت. بيل گيتس اينك با داشتن پنجاه ميليارد دلار ثروت شخصي، پولدار اول جهان بشمار می آید. راز پيشرفت او ابتكار و ايستادگي بوده است. پیروزی بیل گیتس انگیزه جوانانی شده است که گوگل، ای بی، تویتر، فیس بوک و ... را بوجود آورده و میلیاردر شده اند. ساخت این سیستم ها در سطح ملی و جهان ادامه دارد و روز افزون است. امروزه، برای اجاره و خرید خانه و اتومبیل دست دوم، اشیاء دیگر، خدمات و ... نیاز به مراجعه به صفحات نیازمندی روزنامه ها نیست، همه چیز در اینترنت قرارداد و دسترسی به آنها آسان و رایگان. دلیل گسترش توجه به آن، کاهش صفحات آگهی های نیازمندی ها در روزنامه های کشورهایی است که دارای آن سیستم های داخلی هستند از دهها صفحه به یکی دو صفحه در روز.
عكس، بيل گيتس را در سال تاسيس مايكرو سافت كه اينک همگان با نام آن آشنا هستند نشان مي دهد. 

زادروز سلفون و ورود «موبايل تلويزيوني» به بازار و «موبايل بانكينگ» و ...

سوم آوريل زادروز سلفون (تلفن موبايل) است. سلفون (نه، تلفن هاي بي سيم خانگي و راديو ـ تلفن هاي خودرو ها) توسط دكتر مارتين كوپر ساخته و روز سوم آوريل سال 1973 به همان گونه كه در عكس بالا ديده مي شود در شهر نيويورك در معرض ديد همگان قرارگرفت. عكس، دكتر كوپر را در حال مكالمه با نخستين موبايل نشان مي دهد. اختراع آزمايشگاهي سلفون مربوط به سال 1947 است و 26 سال طول كشيد تا اين اختراع تکميل و مورد استفاده قرارگيرد. سلفون كه از آن پس در سراسر گيتي وسيعا عموميت يافته است وسيله اي است چندكاره. از آن مي شود براي مكالمه تا هر مسافت، انتقال پيام تكستي (تايپي)، ارسال و دريافت «اي ـ ميل»، ارتباط با كامپيوتر و اينترنت، گرفتن عكس و فيلم و انتقال آنها، ارسال پيام كوتاه (اس. ام اس.)، استفاده مولتي ميديايي (ام.ام.اس)، دريافت خبر راديويي و ... و از آغاز سال 2007 هم دريافت برنامه هاي تلويزيوني و «موبايل بنكينگ» استفاده كرد. استفاده تلويزيوني از سلفون، كار تازه اي نبوده است ولي وارد بازار شدن دستگاه مجهز به آن (TV - Cell) مربوط به مارس 2007 و احتمالا به مناسبت سي و چهارمين سال ساخت اين نوع تلفن است. سيتي بانك آمريكا اعلام داشته كه از طريق سلفون، "موبايل بانكينك" به راه انداخته و اين كار را از لس آنجلس آغاز كرده است. مشتريان مي توانند كه با سلفون بسياري از امور بانكي خود را از راه دور و بدون مراجعه به کامپيوتر خانگي (پي سي = دسک تاپ) انجام دهند و از وضعيت حسابهايشان آگاه شوند (همان كاري را كه با كامپيوتر و اينترنت انجام مي داده اند). به این ترتیب در دنیای امروز چیزی محرمانه باقی نخواهد ماند و اطلاع از رويدادها "آني و فوري" است و نياز نيست که 24 ساعت منتظر شد تا روزنامه ها چاپ کنند.
عكس زير كه سوم آوريل 2007 در روزنامه هاي آمريكا انتشار يافته بود يك دستگاه موبايل تلويزيوندار را نشان مي دهد كه سرگرم پخش عكس و اظهارات دريانورد 26 ساله انگليسي بانو «في ترني» است كه از يك شبكه تلويزيوني پخش مي شد. وي و 14 عضو نيروي دريايي انگلستان در مارس 2007 به اتهام تجاوز به آبهاي ساحلي ايران توسط نظاميان ايراني دستگير و بازداشت شده بودند. اين روزنامه ها نوشته اند كه در آينده ممكن است از عهده سلفون كارهاي ديگري هم برآيد. طبق نوشته اين روزنامه ها، سودآورترين كمپاني هاي جهان در سالهاي اخير، كمپاني هاي سلفون بوده اند. 

درگذشت سازنده کامپیوترهای رومیزی ( PC)

دکتر رابرتس و Altair 8800
دکتر ادوارد رابرتس ED Roberts معروف به پدر کامپیوتر شخصی ( PC ـ دسک تاپ) یکم آوریل 2010 در 68 سالگی از بیماری ذات الرّیه درگذشت. این دانشمند آمریکایی نخستین «PC» جهان را در ژانویه 1975 عرضه داشت و نام Altair 8800 بر آن نهاد. بهای این کامپیوتر 387 دلار تعیین شده بود تا هرکس بتواند خریداری کند. پیش از این، کامپیوتر دستگاهی بسیار حجيم و بزرگ، و تنها مورد استفاده موسسات بود. رابرتس ـ از نخستين همکاران موسسان مایکرو سافت، قبلا ماشین حسابگر، چراغ الکترونیک و حتی اسباب بازی الکترونیک می ساخت. وی برای کامپیوتری و الکترونیک کردن امور پزشگی باردیگر به دانشگاه رفت و درس پزشگی خواند و یک دکترای پزشگی هم گرفت و دوکاره شد. 

مبدأ دوره هاي تاريخي ايران
تقويم نگاران و مورّخان معاصر، با تطبيق تقويم ها و تعيين دقيق مبدأ دوره هاي تاريخي كشورهاي باستاني برپايه تقويم ميلادي یونیورسال، در آوریل 1903 نتیجه کار خودرا اعلام کردند که مورد استفاده پژوهشگران، روزنامه نگاران و دانشجویان است. در این اطلاعیه، آغاز هردوره از تاريخ ايران باستان به اين شرح اعلام شده بود:
مبدأ (اوريجين) عصر حكومت مادها به پايتختي همدان: سال 612 پيش از ميلاد. مبدأ عصر هخامنشيان (بپاخيزي كوروش براي تامين وحدت ايرانيان): 559 سال پيش از ميلاد و اعلام تشكيل امپراتوري مشترك المنافع ايران (ايرانزمين): سال 538 پيش از ميلاد. مبدأ عصر اشكانيان: سال 245 پيش از ميلاد. مبدأ دوران ساسانیان: سال 224 میلادی و پايان اين دوره: سال 651 ميلادي.
به اين ترتيب، به نظر مي رسد كه در سال 1354 هجري خورشيدي، مبدأ تقويم ملي ايران برپايه سال بپاخيزي كوروش احتساب، و از نوروز 1355 اعلام و رسميت يافته بود و بکاربردن سال 2535 در تقویم ها و مکاتبات آغاز شده بود كه تنها سی ماه رعايت شد. تقويم هجري خورشيدي ايران كه دقيقترين تقاويم در جهان شناخته شده است، توسط دانشمند بزرگمان، عمر خيام نيشابوري تنظيم شده است كه رعايت مي شود. 



نوشته شده در   پنجشنبه 17 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode