ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 فروردين 1391     |     کد : 34814

سه شنبه15فروردين12 جمادي الاول3 آوريل

رسیدگی به پرونده تظاهرات خونین کنیا در دادگاه کیفری بین المللی...

رسیدگی به پرونده تظاهرات خونین کنیا در دادگاه کیفری بین المللی
دادگاه كيفري بين المللي International Criminal Court یکم آوریل 2010 اختياريافت كه به پرونده رويدادهاي سال 2007 پس از انتخابات كشور كنيا كه ضمن آن يك هزار و يكصد تن كشته شدند رسيدگي كند. چند گروه در آن سال به نحوه برگزاري انتخابات كنيا اعتراض و ميان معترضين و پليس و گروههاي حمايت از انتخابات برخوردهاي خونين روي داده بود. دو تن از قضات دادگاه كيفري بين المللي گفتند كه هنگام رسيدگي به اين پرونده، تلاش خواهد شد تا روشن شود كه ضمن رويدادهاي سال 2007 كنيا جنايت برضد بشريت صورت نگرفته باشد و در صورت اثبات وقوع چنين جرائمي، متهمان اعلام و دستور احضار آنان داده خواهد شد. 

تظاهرات سراسری ضد کاپیتالیسم (سرمایه داری) در اروپا در مارس و آوريل 2009
بيشتر وقت نشست سران 20 کشور در لندن که از دوم آوریل 2009 آغاز شده بود به بحث و یافتن راه حل برای مسئله مالی جاری گذشت که از آن به نام بن بست کاپیتالیسم و آزمندی سرمایه داران و بورس بازی های خلاف اصول و قاعده یاد می شود. در این نشست، دولت آمریکا طرح خود مبنی بر نجات بانک ها و موسسات سرمایه گذاری این کشور را که با دادن وام های بی قاعده و غیر اصولی و تضمین و بیمه بورس بازی این مسئله را به وجود آورده اند تشريح کرد و مانع از جایگزینی پول و پولهای دیگری به جای دلار در معاملات بین المللی شد. قرار بود دولت چین جایگزین کردن دلار با سبدی از پولهای چند کشور را مطرح کند که روسیه قبلا اشاره به حمایت از آن کرده بود. افزايش بدهي هاي آمريکا، کسر بودجه اين کشور و چاپ بيش از حد دلار کاعذي باعث کاهش ارزش برابري دلار شده است. در این میان عوام الناس اروپایی و اتحادیه های کارگری و انجمن های دیگر که بحران جاری را نتیجه آزمندی پولپرستان می دانند از 28 مارس 2009 یک رشته تظاهرات دهها هزار نفری را در سراسر اروپا به راه انداخته بودند تا نظر نشست سران 20 کشوررا به عمق مسئله جلب کنند و مانع از آن شوند که در این نشست ساخت و پاختی صورت گیرد که به زیان توده ها تمام شود. این تظاهرات که از 28 مارس 2009 (شنبه) آغاز شده بود پنج روز متوالی ادامه داشت. عکسها و شعارها این تظاهرات جالب، تامل برانگیز و تا حدی شبیه شعارهای انقلابات سال 1848 اروپاست. 

استخراج نفت در سواحل شرقی آمریکا
دولت باراك اوباما 29 مارس 2010 تصميم گرفت كه استخراج نفت در سواحل شرقي آمريكا از دليور Delaware تا فلوريدا و نيز شرق خليج مكزيك و ساحل شمالي آلاسكا (نه چندان دور از روسيه)را پيشنهاد كند. سالها بود كه درباره استخراج اين نفت صحبت مي شد ولي به مرحله عمل نمي رسيد. بحران دلار باعث شده است كه اين بار استخراج اين نفت با هدف كاهش و يا حذف واردات نفت وارد مرحله عمل شود. 


نوشته شده در   سه شنبه 15 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode