ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 فروردين 1391     |     کد : 34734

يکشنبه13فروردين10 جمادي الاول 1 آوريل

تصرف كشورافريقايي ساحل طلا در سال1874ميلادي...

درگذشت «ابن مديني» از پيشروان علم حديث در سال 234 هجري قمري

«ابن مديني» از پيشروان علم حديث در سال 234 هجري قمري در بغداد درگذشت . ابن مديني علم آموزي را در زادگاهش شهر بصره آغاز كرد و ابتدا حديث آموخت و آنچنان در فراگيري حديث موفق بود كه استادان بعدي اش وي را برترين شاگرد خود ذكر كرده اند . برخي از استادان ابن مديني در پاره‎اي از موارد معترف بودند كه از ابن مديني بهره‎ها گرفته اند. بخاري روايات ابن مديني را در كتاب «صحيح» خود به فراواني نقل كرده و او را در زمره علماي موثّق و معتبر حديث ذكر كرده است. از تأليفات ابن مديني كه نزديك به 200 اثر است« عِلَلُ الحَديث؛ و مَعرفَةُالرِّجال» را مي توان نام برد.

درگذشت «سليمان بن احمد طَبراني» در سال 360 هجري قمري

«سليمان بن احمد طَبراني» از مشاهير قرن چهارم هجري قمري در سال 360 هجري قمري در اصفهان دارفاني را وداع گفت . طَبراني در سال 260 هجري قمري در شهر طَبَريِّه شام متولد شد و براي تحصيل علم حديث به حجاز،يمن، مصر، عراق، فارس سفر كرد و به جمع آوري احاديث و اخبار پرداخت. طَبراني سه مُعجَم نوشت كه« مُعجَم كبير ؛ مُعجَم اَوسَط و مُعجَم صَغير» معروفند.

درگذشت اورَنگ زيب پسر شاه جهان در سال 1118 هجري قمري

اورَنگ زيب پسر شاه جهان و تاج محل آخرين شاه سلسله گوركاني هند در سال 1118 هجري قمري در شهر احمد نِگَر دكن از دنيا رفت. اورنگ زيب بر خلاف اجدادش كه اساس سلطنت هند را بر دوستي با ايران و آزادي مذهب و جلب قلوب اميران شيعي بنا نهاده بودند، به مخالفت با تشيع بر خاست؛ از اين رو روابط دوستانه هند با ايران رو به ضعف و سستي گذاشت و رفت و آمد ايران به هند محدود شد و زبان فارسي نيز در هندوستان برچيده شد . اورنگ زيب بيشتر اوقات خود را به لشكر كشي و جنگ گذراند و به همين علت در زمان او كشور هند رو به ويراني گذاشت و خزانه دولت خالي شد و بنيان حكومت سست گرديد. بدين ترتيب استقلال هند از بين رفت و اين كشور عرصه تاخت و تاز اروپائيان شد و ديگر هيچ دولت اسلامي مستقلي در هندوستان روي كار نيامد .

تحصن دانشجويان دانشگاهها بر علیه رژیم ستمشاهی پهلوی در سال1357هجري شمسي

در ادامه مبارزات مردم مسلمان و انقلابي ايران عليه رژيم ستمشاهي پهلوي در سال1357 هجري شمسي دانشجويان دانشگاهها در سراسر كشور به عنوان اعتراض به عملكرد غير انساني عُمّال رژيم درسركوبي مبارزات مرم در دانشگاهها تحصين اختياركردند. همچنين در اين روز به موازات اوج‎گيري مبارزه حق‎جويانه امت مسلمان ايران بيش از 1100تن از زندانيان سياسي از جمله مرحوم آيت الله طالقاني از زندانهاي مخوف شاه مخلوع آزاد گرديدند و با استقبال پرشكوه مردم روبرو شدند.

درگذشت ابوالقاسم حالت شاعر، طنزپرداز و مترجم در سال 1371هجري شمسي

ابوالقاسم حالت شاعر، طنزپرداز و مترجم معاصر ايراني در سال 1371هجري شمسي درگذشت. او 16ساله بود كه سرودن شعر را آغازكرد و در سرودن اشعار طنز مهارت بسيار كسب نمود. وي به 4زبان فارسي، انگليسي، عربي و فرانسه تسلط كامل داشت. ترجمه سخنان گهربار حضرت رسول اكرم(ص) و مولا علي(ع) از جمله آثار باارزش ابوالقاسم حالت به شمار مي‎روند كه تحت عناوين فروغ بينش؛ و شكوفه‎هاي خرد به چاپ رسيده‏اند. همچنين ديوان اشعار شامل قطعات، غزليات، رباعيات كه حاوي نكات اخلاقي و عرفاني است از جمله آثار به جاي مانده از اين شاعر ايراني است.

درگذشت راجربِيكن فيلسوف و شيميدان انگليسي در سال1296ميلادي

راجربِيكن فيلسوف و شيميدان انگليسي در سال1296ميلادي در82 سالگي درگذشت. بِيكلن برزبانهاي عبري، يوناني و عربي تسلط كامل داشت و به علوم طبيعي روش تجربي و مشاهده درتعليم و تحقيق اهميت بسيارمي داد. ازاين رود وي را از پيشروان روش جديد علمي دانسته اند. بِيكن دراروپا نخستين كسي بود كه فرمول ساختن باروت را بدست آورد و تأليفاتي هم درزمينه علم كيميا ازخود بجاي گذاشت.

تصرف كشورافريقايي ساحل طلا در سال1874ميلادي

كشورافريقايي ساحل طلا از زرخيزترين كشورهاي غربي افريقا در سال1874ميلادي به تصرف انگلستان درآمد. ساحل طلا به علت داشتن معادن سرشار طلا به اين نام معروف شده بود. اما بعد ازاستقلال به غنا يا گانا تغييرنام داد. غَنا 45سال تحت تسلط انگلستان بود و درمارس سال1946ميلادي نخستين گام در راه استقلال اين كشور با تصويب قانون اساسي برداشته شد. سرانجام درسال1957ميلادي غنا به رهبري قوام نكرومه به استقلال رسيد

- آغاز تهاجم نظامي آمريکا به مردم مظلوم افغانستان به بهانه ي واهي مبارزه با تروريسم ) 25 سپتامبر سال 2001 ميلادي(

سپتامبر سال 2001 ميلادي مصادف است با تهاجم آمريکا به کشور افغانستان. پس از حادثه 11 سپتامبر دولت آمريکا لشگر عظيمي را به بهانه ي مبارزه با تروريسم و يافتن «بن لادن» رهبر شبكه «القاعده» به عنوان مظنون اصلي عمليات تروريستي آمريكا و مقابله با گروه طالبان به افغانستان گسيل داشت. اما آنچه مسلم است طرح حمله نظامي به افغانستان پيش از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در دست بررسي و اجرا بوده است. حادثه 11 سپتامبر و ارتباط دادن آن به گروه القاعده و مبارزه با آن؛ تنها بهانه اي بود براي آمريکا تا با شعار مبارزه با تروريسم ؛ پا را فراتر گذاشته و ادعای رهبرِی جهان را با استفاده از نيروی نظامی خود مطرح کند ؛ تا بدين وسيله راحت تر جهان را به سوي نظام تک قطبي ببرد. در واقع افغانستان قرباني اول تثبيت نظام تک قطبي جهاني آمريکا بشمار ميرود. ملت مظلوم افغانستان که تازه طعم رهايي از استبداد را چشيده بودند بار ديگر با مستبداني همچون طالبان و نظاميان آمريکا روبرو شدند. و کشورهايي همچون استعمار پير با پيوستن به آمريکا خواسته يا نا خواسته راه را براي دولتمردان اين کشور و مرداني که در پس آن نهفته اند هموار کردند. دولت جنگ طلب آمريكا بي اعتنا به مخالفت هاي جهاني نسبت به سياست هاي جنگ طلبانه اش، به همراهي اين متحد اروپائي اش انگليس، شهرهاي بي دفاع و ملت مظلوم افغانستان را آماج حملات سنگين و بي رحمانه خود قرار داد كه در نتيجه آن، شمار زيادي از مردم بي پناه اين كشور در مراحل مختلف عمليات نظامي آمريكا از بين رفتند. پيامد اين سياست دو سال بعد يعني سال 2003، تجاوز به کشور مسلمان نشين ديگر يعني عراق و اشغال آن بود. در واقع رژيم آمريكا براي تسلط بر جريان حياتي نفت و غارت باقي مانده ي منابع نفتي و حضور موثر در كشورهاي خاورميانه جان هزاران مرد و زن بي گناه را بخطر انداخت.
همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند ملت افغانستان فقط به اين دليل در طول يكسال و چند ماه، بمبها و سلاحهاي كشتار جمعي آمريكا و انگليس ونيز دخالت و حضور اهانت بار و اشغالگرانه ي آنان را بر جسم و جان خود لمس كردند. در حال حاضر بر طبق نظر خود دولتمردان آمريکا دولت اين کشور تبديل به منفورترين دولت در نزد مسلمانان جهان شده است. طمع ورزي اين شبكه ي استكباري و ضد بشريت، حد و مرز نمي شناسد، شك نيست كه آمريكا و متحدانش ناكام خواهند شد و دنيا يكبار ديگر شاهد سقوط يك امپراطوري قدرتمند ولي مست خواهد بود.به شرط آنکه امت اسلامي ـ چه دولتها و چه ملتها ـ بموقع و خردمندانه و شجاعانه تصميم بگيرند. 


نوشته شده در   يکشنبه 13 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode