ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 تير 1388     |     کد : 3457

انتشار «شرح و تفسير صحيفه سجاديه» به قلم حجت‌الاسلام انصاريان

مركز علمی و تحقيقاتی دارالعرفان الشيعی، مجموعه «شرح و تفسير صحيفه سجاديه» نوشته حجت‌الاسلام حسين انصاريان را در 15 جلد، در نيمه اول سال 88 منتشر خواهد كرد...

مركز علمی و تحقيقاتی دارالعرفان الشيعی، مجموعه «شرح و تفسير صحيفه سجاديه» نوشته حجت‌الاسلام حسين انصاريان را در 15 جلد، در نيمه اول سال 88 منتشر خواهد كرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دارالعرفان الشيعی، اولين تفسير و شرح كامل صحيفه سجاديه توسط حجت‌الاسلام و المسلمين حسين انصاريان، تأليف و در دست چاپ قرار گرفت.

اين تفسير در 20 سال گذشته تحت عنوان «ديار عاشقان» در 7 جلد توسط حجت‌الاسلام انصاريان تأليف و توسط انتشارات «پيام آزادی» در چندين نوبت به چاپ رسيده است. با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران از اين اثر، مركز علمی و تحقيقاتی دارالعرفان الشيعی، اين مجموعه را در واحد تخصصی صحيفه سجاديه زير نظر حجت‌الاسلام انصاريان مورد تجديد نظر قرار داد و تحت عنوان «شرح و تفسير صحيفه سجاديه» در 15 جلد آماده انتشار كرده است.

اين اثر مرجعی برای آثار تحقيقی طلاب و گروهی از انديشمندان دانشگاهی، در سطوح مختلف، و مصدری برای پايان‌نامه‌های علمی قرار گرفته است كه در نيمه اول سال 88 به چاپ خواهد رسيد. اهم ويژگی‌های بارز اين مجموعه عبارتند از: حروف‌چينی جديد و مقابله متن با دست‌نوشته‌های مؤلف، بازبينی متن و اعمال بازنگری با اشراف مؤلف، موضوع‌گذاری جهت سهولت دسترسی به مطالب، ويرايش ادبی متن فارسی و عربی، بازنگری اعراب و ترجمه روايات، جايگزينی ترجمه جديد مؤلف از آيات قرآن مجيد، نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه، استخراج منابع و تطبيق روايات با مصادر روايی شيعی و سنی. ديگر مزايی اين كتاب به اين قرار است: اضافه كردن بيش از 250 موضوع تحت اشراف مؤلف به برخی از فرازهايی كه قبلا شرح نشده بود، تلطيف در اشعار كتاب و شناساندن شاعر، شماره‌گذاری فرازهای صحيفه سجاديه، تنظيم ترجمه‌های مربوط به فرازهای دعا به صورت جداگانه، تنظيم فهارس متنوع در مجلدی مستقل، تنظيم فهرست موضوعی مطالب در مجلدی مستقل، ارائه داستان‌های كتاب در مجلدی مستقل و حذف برخی از مطالب كه مناسب امور اجتماعی سال‌های تأليف كتاب بوده است


نوشته شده در   شنبه 6 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode