ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1391     |     کد : 34474

جمعه 4 فروردين 30 ربيع الثاني 23 مارس

وفات زينب بنت خزيمه، همسر رسول خدا )ص(سال چهارم هجرى قمرى

وفات زينب بنت خزيمه، همسر رسول خدا )ص(سال چهارم هجرى قمرى

"زينب، دختر خزيمة بن حارث هلالى"، پيش از ازدواج با رسول خدا )ص(، همسر "طفيل بن حارث" بود و پس از مدتى از وى طلاق گرفت و به ازدواج برادرش "عبيدة بن حارث" درآمد و عبيده در "نبرد احد" به شهادت رسيد.

پيامبر(ص) با اين بانوى عفيف و پرهيزكار، در ماه مبارك رمضان سال سوم قمرى ازدواج كرد وليكن زندگى افتخارآميز "زينب بنت خزيمه" با "رسول خدا(ص) " چندان دوام نيافت و اين بانوى شريف، در آخرين روز ربيع الآخر سال چهارم قمرى، پس از هشت ماه زندگى با رسول خدا )ص(، در مدينه منوره بدرود حيات گفت و رسول خدا(ص) بر وى نماز گزارد و در قبرستان بقيع، دفن نمود.

وى، معروف به "اُمّ المساكين" بود. زيرا در حيات خويش نسبت به مساكين و مستمندان، توجه ويژه‏اى داشت و كمك‏ها و نيكى‏هاى فراوانى به آنان مى‏نمود.



درگذشت محمد بن محمود حسيني لواساني تهراني در سال 1356 هجري شمسي

محمد بن محمود حسيني لواساني تهراني معروف به عصار حكيم، متكلم، فقيه، شاعر، و مفسر ايراني در سال 1356 هجري شمسي در مشهد درگذشت. او در تهران به دنيا آمد و تحصيلات خود را در تهران، كربلا، نجف، و مدينه ادامه دارد. لواساني تهراني قريحه شاعري بسيار خوبي داشت و در سروده‏هاي خود ابتدا به ناظم، و سپس به آشفته، تخلص مي‏كرد. آشفته تهراني مشهور به عصار در زندگي خويش فعاليت علمي بسياري داشت و آثار فراواني تدوين كرد.



درگذشت استاد امير حسين يزدگردي در سال 1365 هجري شمسي

استاد امير حسين يزدگردي از فرهنگ دوستان و ادب شناسان ايران در سال 1365 هجري شمسي بدرود حيات گفت. استاد يزدگردي ضمن تدريس در دانشگاه تهران در تهيه و تدوين كتاب كليله و دمنه همكاري مؤثر كرد. ايشان هم چنين در تصحيح بعضي مجلات ديوان كبير، با شادروان فروزانفر همكاري كرد. از آثار استاد يزدگردي تصحيح نفثة‏ المصدور يزدي را مي‏توان نام برد.


تولد«پي ‏ير سيمون لاپلاس» رياضيدان فرانسوي در سال 1749 ميلادي

«پي‏ير سيمون لاپلاس» رياضيدان فرانسوي در سال 1749 ميلادي متولد شد. لاپلاس در امور سياسي نيز فعاليت داشت و مدتي هم رياست مجلس سناي فرانسه را عهده‏دار بود. از مهمترين آثار او شرح دستگاه جهان را مي‏توان نام برد.



تشکیل حزب فاشيست ايتاليا در سال 1919 ميلادي

حزب فاشيست ايتاليا تشكيل شده فاشيسم بطور اعم به هر رژيم استبدادي متمركزي اطلاق مي‏شود كه از اصول و تعصبات نژادي پيروي مي‏كند و به مخالفت با هرگونه افكار و عقايد آزاديخواهي مي‏پردازد.



تشکیل سازمان هواشناسي جهاني در سال1972ميلادي

سازمان هواشناسي جهاني كه به اختصار و مُو خوانده مي شود. بطور رسمي تاسيس شد .اين سازمان وابسته به سازمان ملل متحد است و كليه سازمانهاي هواشناسي جهان با اين سازمان همكاري دائم دارند . 




نوشته شده در   جمعه 4 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode