ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 اسفند 1390     |     کد : 34288

صله ارحام در ایام عید نوروز موجب افزایش مهر و محبت بین مردم می شود

امام جمعه مراغه گفت: عید نوروز پیش از اسلام وجود داشته و اسلام نیز با آن موافق است، چرا كه صله ارحام در این ایام موجب افزایش مهر و محبت بین مردم می شود.

 امام جمعه مراغه گفت: عید نوروز پیش از اسلام وجود داشته و اسلام نیز با آن موافق است، چرا كه صله ارحام در این ایام موجب افزایش مهر و محبت بین مردم می شود.


حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: در دین مبین اسلام بر صله ارحام و دیدار با آشنایان و خویشان تاكید شده است.

وی گفت: مردم در آغاز سال نو باید از بزرگنمایی، خودنمایی و چشم هم چشمی در دید و بازدیدهای ایام نوروز پرهیز كنند.

وی اضافه كرد: مراسم عید نوروز و دید و بازدیدهای این ایام هرقدر ساده و به دور از تشریفات و تجمل گرایی برگزار شود، بهتر است.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهاركرد: داشتن امكانات، پوشش و تجملات برای انسان شخصیت نمی آورد و گاه شاید باعث ایجاد اختلاف و ناراحتی در بین خانواده ها شود و رعایت اعتدال در هرچیزی مورد تاكید اسلام است.

وی گفت: مردم باید از اسراف، تجمل و خودنمایی پرهیز و محرمات در دید و بازدیدهای این ایام توسط خانواده ها رعایت شود.

خطیب جمعه مراغه اظهار امیدواری كرد سال جدید توام با خوشی و بركت برای مردم، كشور، رهبر و دولت و سالی پر از صفا و محبت برای همگان باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی، همچنین با اشاره به سالگرد وفات آیت الله كاشانی افزود: ایشان عالم و سیاستمدار بزرگی بود كه سال ها در برابر استعمار انگلیس ایستاد و نقش مهمی در ملی شدن صنعت نفت در ایران داشت.

وی همچنین با یادآوری سالگرد ارتحال یادگار امام (ره) گفت: سید احمد خمینی، مرد بزرگی بود و سال ها در محضر امام حضور داشت و در حقیقت دفتر خاطرات و محرم اسرار ایشان بود.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.



نوشته شده در   جمعه 26 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode