ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 اسفند 1390     |     کد : 34280

امام جمعه تبریز: نباید اجازه دهیم خرافات به مراسم نوروز راه یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نباید اجازه دهیم خرافات و بدعت ها به مراسم استقبال از سال نو راه یابد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نباید اجازه دهیم خرافات و بدعت ها به مراسم استقبال از سال نو راه یابد.


آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نمازجمعه این شهر اظهار كرد: در ایران قدیم آداب و رسومی در خصوص نوروز وجود داشت كه بعد از ورود اسلام برخی از آنها حذف و برخی تایید شد.

وی ادامه داد: اسلام در خصوص رد و یا تایید سنت ها روند معتدلی را در پیش گرفته و آدابی را كه مبتنی بر خرافات نبوده و یا موجب وابستگی به ادیان دیگر نشود را تایید می كند.

وی با بیان اینكه یكی از اعمال شایسته در ایام نوروز صله ارحام می باشد، گفت: مراسم چهارشنبه سوری و سیزده به در بدعت بوده و درهیچ مكتبی در خصوص آنها چیزی نوشته نشده است.

آیت الله مجتهدشبستری یادآور شد: این دو مراسم بدعتی،‌ موجب وارد آمدن خسارت جانی و مالی زیادی به مردم می شود و در واقع خود ما هستیم كه با اعمال خود موجب نحوست عدد13 شده ایم و الا این عدد هیچ نحوستی ندارد.

وی با اشاره به رویدادهای سال 90 در كشور گفت: برگزاری انتخابات پرشور در 12 اسفند ماه جاری یكی از برگ های زرین امسال می باشد.

وی از عموم مردم خواست در مرحله دوم انتخابات نیز پرشور و با بصیرت شركت كنند.

امام جمعه تبریز اظهار كرد: به رغم اینكه بیداری اسلامی دنیا را فرا گرفته در كشور همسایه ما،‌ جمهوری آذربایجان، موج اسلام ستیزی حاكم است و این امر جای بسی تاسف دارد.

وی گفت: ‌این قبیل حركت های ضد اسلامی رهبران این كشور دوام نخواهد آورد و بهتر است این افراد از سرنوشت حكام اسلام ستیز كشورهای عربی از جمله حسنی مبارك و قذاقی درس عبرت بگیرند.

آیت الله مجتهدشبستری همچنین به حوادث افغانستان اشاره كرد و گفت: جنایت هایی كه آمریكایی ها علیه مردم این كشور انجام می دهند به مراتب فجیع تر از جنایت های طالبان و القاعده است.

وی همچنین به مظلومیت مردم بحرین و تظاهرات مردم شرق عربستان اشاره و اظهار امیدواری كرد به زودی شاهد نتیجه بخشی بیداری اسلامی در تمام دنیا باشیم.



نوشته شده در   جمعه 26 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode