ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 اسفند 1390     |     کد : 34082

نقش سرداران شهید آذربایجان در عملیات‌های بدر و خیبر انکارناپذیر است

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه گفت: نقش سرداران شهید آذربایجان در عملیات‌های بدر و خیبر انکارناپذیر است.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه:
نقش سرداران شهید آذربایجان در عملیات‌های بدر و خیبر انکارناپذیر است
معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه گفت: نقش سرداران شهید آذربایجان در عملیات‌های بدر و خیبر انکارناپذیر است.

غلامعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبستر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا که ثمره خونشان و زحماتشان امروز عزت و عظمت اسلام و مسلمین را به رخ استکبار کشانده، اظهار داشت: نقش سرداران شهید آذربایجان در عملیات‌های بدر و خیبر همچنین در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس قابل توصیف نیست.

وی تصریح کرد: به حق می‌توان شهیدان مهدی و حمید باکری را در عصر حاضر به عنوان الگو برای جامعه امروزی در عرصه‌های مختلف علمی، اعتقادی، سیاسی و حتی جنبه‌های فردی ارائه کرد.

محمدی اظهار داشت: این عزیزان تمام هستی خود را کف دست گذاشتند تا از اسلام و نظام اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاده بود، محافظت کنند و اسلام و ارزش‌های دینی زنده بماند.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه افزود: سرداران شهید فرد نبودند بلکه سمبل یک تفکر بودند، تفکری که جان و مال را فدای دین می‌داند.

محمدی تصریح کرد: عملیات خیبر از نظر جغرافیایی در جزایر مجنون انجام شد که در موقعیت سختی واقع شده بود از این رو عمل در چنین منطقه‌ای به مردان بزرگ و سختکوش نیاز داشت.

وی گفت: در عملیات خیبر، سرداران آذربایجان به اندازه‌ای از خودشان رشادت نشان دادند که شش یا هفت نفر در مقابل یک لشکر زرهی دشمن جنگ کرد و شهیدان حمید باکری و یاغچیان به مدت 48 ساعت از یک پل محافظت کردند و نگذاشتند عراقی‌ها از پل عبور کنند.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: شهید باکری در مقابل یک لشکر جنگ کرد و موفق شد جلوی عبور لشکر دشمن را بگیرد که پل نیز به نام ایشان نامگذاری شد و بعد از وی شهید یاغچیان همان مسیر را برای دشمن مسدود کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سرداران آذربایجان وقتی پیام امام (ره) را که فرمود "جزایر را حفظ کنید" شنیدند با جان و دل از فرمان امام تبعیت کردند چرا که حکم ولی‌فقیه در زمان غیبت کبری را حکم خود امام زمان (عج) می‌دانستند.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه، به نتایج عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: این عملیات منجر به آزادسازی 160 کیلومتر مربع و 50 حلقه چاه نفت شد همچنین موجب آزادسازی چند روستای منطقه نیز شد.

محمدی به عملیات بدر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات بدر نیز مانند خیبر در همان منطقه و با همان کیفیت به همت و دلاوری‌های سرداران لشکر عاشورا انجام شد که هدف عملیات قطع ارتباط معبره و العماره بود و لشکر عاشورا در این عملیات سرداران مهدی باکری و تجلایی را از دست داد.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه افزود: در این عملیات لشکر عاشورا نخستین یگان بود که سرداران آن از رودخانه دجله عبور کردند و شهیدان آذربایجان از آب دجله وضو گرفتند و این به برکت اطاعت از ولی فقیه زمانشان و اقتدا به حضرت امام حسین (ع) و معنویتی بود که در آنها وجود داشت.

وی به نتایج عملیات بدر اشاره کرد و گفت: این عملیات در شرق رودخانه دجله صورت گرفت که منجر به آزادسازی مناطق نفت‌خیز، روستاها و پاسگاه‌ها شد، همچنین خسارات سنگین به نفرات دشمن وارد کرد.

محمدی با اشاره به آیه "ان تنصروا... ینصر کم و یثبت اقدامکم" گفت: در جنگ تحمیلی، دفاع ما دفاع اعتقادی و معنوی بود و چون از اسلام و دین محافظت می‌کردیم پس خداوند نیز ما را یاری و ثابت‌قدم می‌کرد.

وی به آیه "ان یکن منکم عشرون صابرون یغلبوا ماتین ..." با مضمون "20 نفر از شما صبور و پایدار باشد بر 200 نفر از دشمنان غالب خواهند شد" اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان اسلام با الهام و عمل به آیات الهی، روحیه وصف‌ناپذیری پیدا می‌کردند و رشادت زیادی از خود نشان می‌دادند و این امر موجب می‌شد به دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق حمله و آنها را تار و مار کنند.

محمدی تصریح کرد: مسافرت به سرزمین نور و قدمگاه شهدا و گرفتن عطر و بوی آنان همچنین نفس کشیدن در سرزمینی که بهترین انسان‌های روی زمین و مجاهد فی‌سبیل‌الله در آن نفس کشیده‌اند، می‌تواند به درک فضای ذهنی ما کمک کند تا شهدا را بهتر بشناسیم.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه، اهداف کاروان‌های راهیان‌ نور را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حاضر بیان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین اعزام کاروان‌های راهیان نور نقش بسیار مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب به دنبال خواهد داشت.


نوشته شده در   دوشنبه 22 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode