ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 اسفند 1390     |     کد : 33906

هنر باید در خدمت دین اسلام و کتب تشیع باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هنر تا زمانی که در خدمت اسلام و تشیع باشد، ارزشمند است و می‌توان از آن به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به خدا و درک مفاهیم قرانی بهره برد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
هنر باید در خدمت دین اسلام و کتب تشیع باشد 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هنر تا زمانی که در خدمت اسلام و تشیع باشد، ارزشمند است و می‌توان از آن به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به خدا و درک مفاهیم قرانی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیت‌‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تجلیل از هنرمندان میناکار تبریزی اظهار کرد: هنر در صورتی که از این مسیر خارج شود، خطرناک است و نمی‌توان با آن به مفاهیم معنوی دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه و سابقه هنر میناکاری در تبریز و ایران تاکید کرد: میناکاری هنری بسیار ارزشمند است و هنرمندان متعددی در آذربایجان و اصفهان از آن بهره‌مند هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین با قدردانی از برادران پروازی در اهدای یک اثر میناکاری شده به بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) گفت: امروز این افتخار نصیب ما شده در بازسازی حرم امام علی (ع) سهمی هرچند ناچیز داشته باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین خاطرنشان کرد: عظمت و جایگاه حضرت علی (ع) آن چنان گسترده و والاست که زبان هنر نیز در بیان آن الکن است و در این وادی، شیعه و حتی غیر مسلمان‌ها نیز نمی‌توانند فضائل آن حضرت را انکار کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ما باید تبریز را با هنرش به مردم جهان بشناسانیم، گفت: هم‌اکنون نیز تبریز را با نام مکتب تبریز و هنر هنرمندان این شهر می‌شناسند.

رضا علوی با بیان اینکه شناساندن صحیح و دقیق آذربایجان از وظایف ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و بخشی از وظایف این سازمان است، تاکید کرد: آذربایجان در طول تاریخ و در زمان‌های مختلف صادر کننده هنر و هنرمند بوده و امروز با دست هنرمندان تبریزی، هنری به وجود آمده است که ما را به یاد رنگ خاص یا همان رنگ ایرانی مسجد کبود می‌اندازد.

همچنین در این مراسم اثری منقش به نام «پنج تن آل عبا» ساخته شده از طلای ناب و مینای ایرانی برای استقرار در موزه شهرداری تبریز به شهردار تبریز اهدا شد.

در این تجلیل از استاد علیرضا و احمد پروازی، یک قطعه اثر میناکاری شده با دعای "نادعلی" به مقبره حضرت علی (ع) در نجف اشرف و یک قطعه اثر میناکاری شده دیگر با اسامی پنج تن آل عبا به موزه شهرداری تبریز اهدا شد.

استاد «احمد و علیرضا پروازی» به عنوان احیاگران هنر مینای ایرانی در کشور، با بهره‌گیری از صنعت و هنر جواهرسازی و تلفیق آن با هنر میناسازی و نگارگری در حال خلق و ساخت آثاری هستند که تمام موزه‌داران و کلکسیونرهای جهان را به حیرت واداشته است.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode