ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 تير 1388     |     کد : 3356

دستاوردهای مهم وهابیت در عربستان

در طي اين مطلب، مي خواهيم مخاطبان محترم را با گوشه اي از دستاوردهاي مهم حكومت بني سعود در كشور وهابي زده عربستان سعودي آشنا سازيم...

در طي اين مطلب، مي خواهيم مخاطبان محترم را با گوشه اي از دستاوردهاي مهم حكومت بني سعود در كشور وهابي زده عربستان سعودي آشنا سازيم.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شیعه آنلاین، در سطح جهانی: نام وهابیت مساوی است با تروریسم و عملیات جنایتکارانه اي که جان بی گناهان را به راحتي هرچه تمام می گیرد. ولیكن مواردی که شايد همه از آن خبر نداشته باشند؛ فجايع تاثير گذار اجتماعی و فرهنگی تفکر مسموم وهابیت بر اهالی سرزمین نجد و حجاز مي باشد.

مطالبي که در ذیل می آید، آماري است که در روزنامه های معتمد آنان یعنی الوطن و الریاض و القبس به چاپ رسيده است: در نیمه اول سال 2009، دستگیری 2106 قاچاقچی و كشف 2223030 کیلوگرم حشیش و 102578244 کیلوگرم انواع مواد مخدر و پلمپ 76 کارگاه تولید شراب و انهدام 2844305 شیشه شراب و كشف 46773 فقره اسلحه و مواد منفجره و... تنها بخشي از آمار رسمي منتشر شده از فجايع اجتماعي ـ فرهنگي و اخلاقي وهابيت در اين سرزمين مي باشد.

واضح است که كشف این ميزان مواد مخدر به معنی وجود مصرف کنندگان آنها در داخل اين جامعه ديني(!) مي‌باشد.

ابعاد ديگر مربوط به تروریسم وهابیت: چندی پیش سخنگوی امنیتی وزارت کشور سعودی اعلام کرد که به توفیق الهی تلاشهای مستمر (حكومت سعودي) جهت آزادي شهروندان بازداشت شده در گوانتانامو (که مقصودش تروریست هاي انتحاري سعودي است) موجب آزادي 3 تن از آنها گرديد.

جالب و بسيار عجيب است كه آنها، آزاد شدن تروریستهایشان از گوانتانامو را توفیق الهی می دانند!

دوم، و مهمتر از همه؛ آزادي 21 تن از زندانیان سعودی از زندانهای سوریه مي باشد که هرگز دلیل زندانی شدن این افراد فاش نگرديد. چراكه اینها افرادی بوده اند که به سوریه ارسال شده بودند تا در اردوگاههای مخصوص، آموزش قواعد چگونگي تروریست بودن را فرا گيرند! و سپس به عراق ارسال شوند... اما وقتی كه اين قضیه برملا شد و دولت سعودی به وجود اتباع خويش در سوریه به جهت عملیات تروریستی در عراق اقرار کرد، کار قاچاق آنها به عراق سخت گرديد.

در سطح اجتماعی دستاوردهای وهابیت به قرار ذیل مي باشد: جوانان و کودکان خياباني، بهای هوسرانی های پدران و مادرانشان را می پردازند... كودكاني كه هيچ گونه نسبي ندارند...

مادران سعودي با اینکه از خشونت پنهان در داخل خانواده رنج می برند ولیكن سکوت می کنند، زیرا در چنین جامعه ای به دلیل تحقیر زن و محروم داشتن او از کمترین حقوق انساني، نمی توانند حقّ قانوني و اسلامي خويش را اعاده نمايند. بنابراین به انواع موادّ مخدر و الکل روی می آورند، از این رو؛ جالب است بدانیم که از 6 ميلیون معتاد به مواد مخدّر در كشور سعودی، یک ميلیون را زنان اين كشور شامل می شوند!

در سطح اقتصادي: امّا در مورد ميزان فقر در سرزمین نفت خیز عربستان، گزارشات سالیانه وزارت امور اجتماعی سعودی از وجود سه ميلیون سعودی زیر خطّ فقر حکایت دارد، که 22% ساکنان این کشور را تشکیل می دهند، در مقابل، رفاه آل سعود و ثروت هنگفت آنان به حساب ملّت و بر حسب شریعت وهابیت كاملاً حلال مي باشد!

کارشناسان اقتصادي، شمار کسانی که ثروتشان از محلّ دلارهای نفتی بيش از هزار ميلیون ریال سعودي است و به عنوان صاحبان ثروتهای کلان اين كشور به حساب مي آيند را «شصت هزار ميلیاردر» سعودی ذکر کرده اند كه ثروت آنان بالغ بر 182 میلیارد دلار می شود.

امّا در زمینه بیماری های مهلک نیز اين كشور سهم بسزایی دارد، به عنوان مثال بيماري جديد آنفلوانزای خوکی که بر اساس گزارش وزارت بهداشت سعودی آمار مبتلايان به این بیماری مهلك تا كنون به 6 تن رسيده است.

 


نوشته شده در   دوشنبه 1 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode