ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 اسفند 1390     |     کد : 33534

اخلاق انتخاباتی

«اخلاق انتخاباتی» گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

«اخلاق انتخاباتی» گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به چاپ رسید.
خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: این کتاب توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد و در آن مطالبی درباره وظایف اقشار و گروه‌های مختلف در انتخابات، معیار انتخاب اصلح، توصیه‌ها، هشدارها در چهار فصل آورده شده است.

مروری بر بیانات و سیره عملی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ایشان از ابتدای رهبری خویش تاکید بسیاری بر حضور مردم در همه صحنه‌ها خصوصاً عرصه انتخابات داشته و به خوبی پیامدهای مثبت و مهم آن را جهت حفظ نظام و کشور تشریح کرده‌اند. بر این اساس جهت آشنایی عموم مردم خصوصا نسل جوان و فرهیخته کشور با افکار و دیدگاه‌های ایشان گردآوری و تدوین این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و برای رسیدن به این هدف مجموعه حاضر با عنوان «اخلاق انتخابانی» در چهار فصل تهیه شده است.

این کتاب شامل گزیده‌ای قابل توجه از دیدگاه‌های رهبر انقلاب در طول دوره رهبری ایشان از سال 1368 تا سال جاری است که در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.



در فصل اول به وظایف اقشار و گروه‌های مختلف در انتخابات پرداخته شده است و وظیفه مردم، نامزدها و مسئولان و گروه‌ها نسبت به انتخابات بیان شده است.

فصل دوم ارائه‌کننده ملاک‌ها و معیارهایی است که ایشان در انتخابات مختلف درباره نامزدها مطرح کرده‌‌اند. فصل سوم و چهارم نیز دربردارنده توصیه‌ها و هشدارهایی است که ایشان در زمینه انتخابات و حواشی آن ایراد فرموده‌اند.

در بخشی از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه تهران در 7 فرودین‌ماه سال 1371 می‌خوانیم:

«ملت ایران شرکت در انتخابات را یک فریضه و عمل واجب بدانند ... من عرض می‌کنم به عنوان وظیفه اولی، به عنوان وظیفه ثانوی، به عنوان وظیفه دینی و اسلامی و به عنوان وظیفه سیاسی شرکت آحاد مردم در انتخابات واجب است. مردم باید در انتخابات شرکت کنند و با این کار، مشت محکمی بر دهان آمریکا و استکبار و گروهک‌ها و مخالفین اسلام و مسلمین و مخالفین جمهوری اسلامی بکوبند.»

این کتاب در شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 3500 تومان منتشر شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode