ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 اسفند 1390     |     کد : 33182

پنج شنبه 4 اسفند 31 ربيع الاول 23 فوريه

تولد «پروفسور دكتر محمود حسابي» در سال1281 هجري شمسي ..

تولد «پروفسور دكتر محمود حسابي» در سال1281 هجري شمسي

«پروفسور دكتر محمود حسابي» رياضيدان و فيزيكدان برجسته ايراني » در سال1281 هجري شمسي در تفرش متولد شد. پنج ساله بود كه به اتفاق خانواده به بيروت رفت و با وجود تنگدستي به تحصيل پرداخت. دكتر حسابي در نوزده سالگي ليسانس بيولوژي يا زيست شناسي و سپس مهندسي راه و ساختمان را دريافت كرد. سپس مهندسي برق را از دانشگاه برق پاريس، مهندسي زمين شناسي و معدن؛ و دكتري فيزيك را از دانشگاه سوربن پاريس اخذ كرد. پروفسور حسابي تنها شاگرد ايراني انيشتين بود و به چهار زبان زنده دنيا تسلط كامل داشت. كتابها و مقالات ارزنده اي از دكتر حسابي باقيست كه از آن ميان الكتروديناميك، تئوري بي نهايت بودن ذرّات؛ قانون دانشگاه تهران، و نامهاي ايراني را مي توان برشمرد.



تعیین آيت الله شهيد دكتر سيد محمد حسيني بهشتي به مقام رياست ديوان عالي كشور توسط امام در سال 1358 هجري شمسي

حضرت امام خميني (ره) در حكمي آيت الله شهيد دكتر سيد محمد حسيني بهشتي را در سال 1358 هجري شمسي به مقام رياست ديوان عالي كشور تعيين كردند. اين انتصاب همزمان با استقرار پايه هاي حكومت جمهوري اسلامي؛ و به منظور تحكيم و ترويج قوانين و مقررات اسلامي صورت گرفت.


درگذشت يوهان گوتنبرگ مخترع دستگاه چاپ در سال 1468 ميلادي

يوهان گوتنبرگ مخترع دستگاه چاپ در سال 1468 ميلادي بدرود حيات گفت. گوتنبرگ ابتدا به زرگري و آئينه سازي اشتغال داشت اما بتدريج به فنون چاپ سنگي علاقه مند شد و سرانجام در امر چاپ تحولي عظيم پديد آورد . گوتنبرگ انجيلي چاپ كرد كه به انجيل چهل و دو سطري مشهور است. و هم چنين تقويم سال 1448 ميلادي را چاپ و منتشر كرد.



استقلال كشور ونزوئلا در آمريكاي جنوبي در سال 1839 ميلادي

كشور ونزوئلا در آمريكاي جنوبي در سال 1839 ميلادي مستقل شد و به سه قرن سلطه اسپانيا پايان داد. ونزوئلا در سال 1499 بدست آلفونسو دو جدا كشف شد و چون مردم اين سرزمين خانه هاي خود را بر روي آب بنا مي كردند به ونزوئلا يا ونيز كوچك مشهور شد جمهوري ونزوئلا از مناطق نفت خيز دنيا بشمار مي رود.



کشف آلومینیوم توسط مارتين هال شيميدان آمريكايي در سال 1886 ميلادي

مارتين هال شيميدان آمريكايي در سال 1886 ميلادي نخستين بار آلومينيوم را كشف كرد. مقداري كِريوليت را در كوره مخصوصي كه خود ساخته بود وارد و سپس ذوب كرد و دو الكترون مثبت و منفي متصل به يك باطري را داخل كوره قرار داد. حال پس از ذوب شدن ماده در كوره آن را سرد كرد و پس از آن ذرات آلومينيوم را كشف كرد.



درگذشت پل لويي چارلز كِلودِل قهرمان تئاتر مذهبي، نمايشنامه نويس و نظريه پرداز فرانسوي در سال 1955 ميلادي

پل لويي چارلز كِلودِل قهرمان تئاتر مذهبي، نمايشنامه نويس و نظريه پرداز فرانسوي در سال 1955 ميلادي درگذشت. اولين نمايشنامه او به نام «خواب» در سال 1883 ميلادي منتشر شد پس از آن، بشارت جبرئيل به مريم؛ و گروگان را منتشر كرد. كلودل در پايان سفرش به چين كتاب مشرق زمين را نوشت كه بسيار مورد توجه اروپاييان قرار گرفت. حاصل تلاش كلودل در ساليان عمرش قطعات اجتماعي - انتقادي متعدد؛ داستان و نمايشنامه هاي فراواني است كه جملگي با ذوقي عرفاني، آميخته با ذهنيّت يك مسيحي نوشته شده اند. 




نوشته شده در   پنجشنبه 4 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode