ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1390     |     کد : 33020

تبریز میزبان نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: تبریز میزبان نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خبر داد
تبریز میزبان نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: تبریز میزبان نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سید رضا علوی اظهار داشت: به برترین اثر ارائه شده در نخستین جشنواره نمایش «تبریزیم»، جایزه ویژه مرحوم «اسد صادقی» اهدا می‌شود.

وی افزود: نخستین جشنواره تئاتر «تبریزیم»، با هدف تولید آثار نمایشی با تاکید بر آموزش فرهنگ شهر و شهرنشینی، ترغیب شهروندان به رعایت حقوق شهروندی، بازخوانی آموزه‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی شهری و بازنمایی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی تبریز اردیبهشت ‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

علوی با بیان اینکه آثار ارسالی باید فقط برای این جشنواره تئاتر نوشته شوند، اظهار داشت: در صورت مغایرت طرح‌های ارسالی با هر یک از مفاد فراخوان طرح‌ها، دبیرخانه جشنواره مختار به حذف طرح خواهد بود.

دبیر جشنواره نمایش‌های خیابانی «تبریزیم» خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج بازخوانی، امکان اصلاح و بازنویسی از سوی عوامل وجود نخواهد داشت و دبیرخانه صرفاً اثر ارسال شده به دبیرخانه را به رسمیت خواهد شناخت.

علوی سقف آثار ارسالی به دبیرخانه را تنها سه اثر عنوان کرد و افزود: از هر نفر تنها سه طرح مورد ارزیابی و پذیرش قرار خواهد گرفت و هر کارگردان پس از اعلام نتایج بازبینی آثار، تنها با یک اثر امکان شرکت در جشنواره را خواهد داشت.

وی در تشریح برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش‌های برگزیده در روزهای منتهی به پایان جشنواره گفت: ستاد برگزاری جشنواره هیچ مسئولیتی در خصوص هماهنگی حضور بازیگران مشترک در بیش از دو اجرای متفاوت را عهده‌دار نخواهد شد و تعهدی را در این خصوص نمی‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز همچنین خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری جشنواره در تعیین محل اجرای نمایش‌ها مخیر است و در خصوص ساخت دکور، دوخت لباس گروه نمایش و چاپ اقلام تبلیغی تعهد و مسئولیتی را عهده‌دار نیست.

دبیر جشنواره نمایش‌های خیابانی «تبریزیم» اضافه کرد: پس از اعلام نتایج بازبینی جشنواره و بنا به تشخیص کمیته ارزیابی و کارشناسی جشنواره با توجه به برخی موارد از جمله تعداد اعضای گروه، سطح کیفی نمایش‌ها و نیازهای ضروری صحنه شامل دکور و لباس تا سقف 5 میلیون ریال به هر گروه پرداخت خواهد شد.

علوی از عموم هنرمندان تئاتر و فعالان هنرهای نمایشی خواست با تکمیل فرم ثبت‌نام جشنواره و مراجعه به دبیرخانه دائمی این جشنواره واقع در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کنند.

وی ارائه مجوز کتبی نویسنده، چکیده سوابق هنری متقاضی، سه نسخه از طرح یا نمایشنامه و یک قطعه عکس متقاضی را دیگر مدارک لازم برای ثبت اثر در دبیرخانه جشنواره تئاتر «تبریزیم» عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، زمان خاتمه ثبت‌نام و ارسال طرح‌ها را 20 اسفند‌ ماه اعلام کرد و افزود: 25 اسفند ماه نیز نتایج بازبینی‌ها اعلام خواهد شد و این نتایج از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اعلام می‌شوند.

علوی جوایز رتبه‌های اول تا سوم در بخش «طرح ایده» را به ترتیب 10، 7 و 4 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: رتبه‌های اول تا سوم بخش «کارگردانی» نیز 10، 7 و 4 میلیون ریال خواهد بود که برای نفرات اول هر دو بخش دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اعلام در نظر است.

وی همچنین اضافه کرد: رتبه‌های اول تا سوم بخش بازیگری نیز، 7، 5 و 3 میلیون ریال به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تاکید کرد: جایزه ویژه استاد «اسد صادقی»، نمایش برتر هیئت داوران، مبلغ 15 میلیون ریال و تندیس جشنواره از سوی هیئت داوران دریافت خواهد کرد.

علوی ادامه داد: عموم هنرمندان عرصه نمایش و فعالان عرصه تئاتر می‌توانند با تلفن 3378587 تماس حاصل کنند و از جزئیات این جشنواره آگاه شوند.


نوشته شده در   دوشنبه 1 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode