ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 بهمن 1390     |     کد : 32945

يکشنبه30 بهمن 27 ربيع الاول 19 فوريه

درگذشت ميرزا حسين خان خضوعي از استادان آوازو موسيقي در سال1323هجري شمسي ...

درگذشت ميرزا حسين خان خضوعي از استادان آوازو موسيقي در سال1323هجري شمسي
ميرزا حسين خان خضوعي مشهور به ساعت ساز از استادان آواز و موسيقي ايران در سال 1323هجري شمسي درگذشت. ساعت سازبه موسيقي علمي و عملي زمان خود مسلط بود و با نواختن تارنيزآشنايي كامل داشت. ميرزا حسين ساعت سازبا هنرمندان عرصه آواز ايران چون مرحوم بنان و طاهرزاده مجالست داشت و همواره بين آنان برسرموسيقي ايراني و تغييرو تحول آن بحث و مناظره مي‎شد. ميرزا حسين خان ساعت ساز علاوه برصدايي زيبا و دلنشين؛ خلقي خوش و اخلاقي پسنديده داشت و آنچه مي‎دانست بي‎دريغ و سخاوتمندانه در اختيار شاگردانش قرارمي‎داد.

تولد آندْره مالْرو نويسنده معروف فرانسوي در سال1901ميلادي
آندْره مالْرو نويسنده معروف فرانسوي در سال1901ميلادي در پاريس به دنيا آمد. مالرو بعد از اتمام تحصيلات متوسطه به مدرسه زبانهاي شرقي وارد شد و زبانهاي فارسي و چيني را آموخت. مالرو از19سالگي نوشتن آثارش را آغازكرد و ازاولين آثاراو مي‎توان سرزمين بيگانه را نام برد. آندره مالرو درطول عمر 75ساله خود سفرهاي متعدد به كشورهاي مختلف كرد و دراين سفرها بيش ازهمه شيفته تمدن كهن ايران و شهر زيبا و ديدني اصفهان شد. بطوريكه چهاربار به ايران سفركرد. مالرو در جنبش آزاديخواهي و استقلال طلبي ويتنام، انقلاب چين، همچنين مبارزه با هيتلر شركت كرد و هميشه براي آزادي جنگيد. ازآثارمشهور آندره مالرو كه سالها وزيراطلاعات فرانسه بود مي‎توان «اميد، عصربي‎اعتنايي، ضدخاطرات و سرنوشت بشر» رانام برد.

استقلال جمهوري پاناما در سال1903ميلادي
جمهوري پاناما استقلال در سال1903ميلادي كامل خود را اعلام كرد. پاناما در سال 1501ميلادي بدست كاشفان اسپانيايي كشف كردند و دراوايل قرن19ميلادي به تصرف كلمبيا درآمد. مردم پاناما ازهمان زمان جنبش آزاديخواهي خود را آغازكردند. چندي بعد با ارائه طرحي براي تأسيس آبراه پاناما انقلاب مردمي درپاناما شدت گرفت. درابتداي دهه1960ميلادي مردم پاناما دربرابر نفوذ و سلطه آمريكايي‎ها مبارزه را آغازكردند و همين امرموجب قطع رابطه پاناما و آمريكا شد. 


نوشته شده در   يکشنبه 30 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode