ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1390     |     کد : 29986

عشق به خاندان اهل بیت در اشعار استاد عابد موج می‌زند

شاعر آیینی و پیشکسوت کشور گفت: عشق به خاندان اهل بیت (ع) در اشعار استاد عابد موج می‌زند.

شاعر آیینی و پیشکسوت کشور: عشق به خاندان اهل بیت در اشعار استاد عابد موج می‌زند 
شاعر آیینی و پیشکسوت کشور گفت: عشق به خاندان اهل بیت (ع) در اشعار استاد عابد موج می‌زند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حسین اسرافیلی اظهار کرد: آذربایجان از دیرباز، مهد پرورش جوانمردان دلیر، مجاهدان سرافراز، عالمان عامل، فقیهان عالیقدر، مردان غیرت، شجاعت، زنان پاکدامن و افتخارآفرین در تاریخ سربلند ایرانِ بزرگ بوده و هست.
وی گفت: تاریخ این سرزمین، ورق به ورق و فصل به فصل، با دلاوری‌های مردم، مقاومت مجاهدان و شهادت بزرگمردان نوشته شده و خون شهیدان رشید، زینت‌بخش آن بوده است و در مقاطع حساس و پرخطر، سینه دلیران به فتوای فقیهان مجاهدش در مقابل دشمن سپر بلا بوده و از کیان و آزادی و استقلال میهن دفاع کرده است و هیچ جنبش و قیام مردمی نبوده که صف اول آن را شجاعان آذربایجان تشکیل نداده باشند.
اسرافیلی تاکید کرد: در عرصه ادبیات نیز، شاید بیشتر از همه اقوام ایران، این سخنوران آذربایجان هستند که در اعتلای زبان و ادب پارسی، بیشترین سهم را دارند و بیشترین خدمت فرهنگی به زبان و ادب پارسی به‌عنوان زبان رسمی سرزمین پهناور ایران از سوی اهل فرهنگ و ادب این خطه سرسبز و غیرتمند انجام گرفته است.
این شاعر آیینی افزود: بزرگانی در خطه آذربایجان تربیت شده‌اند که هر کدام از سرآمدان ادب پارسی بوده و هستند و در این میان نام استاد "محمد عابد" بیش از همه می‌درخشد و به جد می‌توان گفت که با در گذشت وی، جامعه فرهنگی و شعر و ادب کشور به ویژه شعر آیینی به سوگ نشست.
وی با اشاره به ابعاد شعری و شخصیتی استاد عابد گفت: ‌ از ویژ‌گی روحی استاد عابد، عشق و علاقه به خاندان رسول‌الله بود و نه تنها در کتاب «ماه در محاق» که در تمام آثار ارجمندش نیز این عشق ولایی، جاری و ساری‌ است.
اسرافیلی افزود: روان شاد عابد که در خانواده‌ای اهل فرهنگ و ادب و عاشق اهل بیت(ع) تربیت شده و بارها و بارها، مدح و نعت آن بزرگواران را، هم، از زبان مادر، آمیخته به عطوفت و مهربانی و هم، از زبان پدر، «مولانا یتیم» در قالب اشعاری دلنشین شنیده بود، دل در گرو کربلا و شهیدان بزرگوارش داشت.
وی تاکید کرد: سرودن از عاشورا و حسین(ع) و یاران پاکبازش نیاز به عشق و دلبستگی روحی شاعر دارد و معرفتی که بتواند واقعه عاشورا را با چشم دل ببیند و با بصیرت روان تماشا کند که این خود، چشم دل و بصیرت جان می‌طلبد تا بسیاری از پرده‌ها کنار رود و بسیاری از زوایای پنهان، آشکار شود و رازهای فراوان، گشوده شود و واقعه طف، در روح و جان تجلّی کند.


نوشته شده در   سه شنبه 29 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode