ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 آذر 1390     |     کد : 29928

امروز زمان عافیت‌طلبی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز زمان عافیت طلبی نیست و آفت بزرگ برای عدم رسیدن حوزویان و دانشگاهیان به خواسته‌ها و مطالبات جامعه است، گفت: فرقه تراشی هیچ وقت مثل حال نبوده است.

امروز زمان عافیت‌طلبی نیست / فرقه‌تراشی هیچ‌ وقت مثل حال نبوده است 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز زمان عافیت طلبی نیست و آفت بزرگ برای عدم رسیدن حوزویان و دانشگاهیان به خواسته‌ها و مطالبات جامعه است، گفت: فرقه تراشی هیچ وقت مثل حال نبوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب آیت‌الله محسن مجتهدشبستری به مناسبت گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع روحانیون و دانشگاهیان بناب، با اشاره به جریانات تضعیف مرجعیت در طول تاریخ اظهار کرد: دست‌های استعمار بعد از نهضت تنباکو توسط قدرت‌های زورگو خواستند مرجعیت را تضعیف کنند و در این راه از مزدورانی چون «آتاتورک» در ترکیه و «رضاخان قلدر» در ایران و در راستای دین ستیزی و روحانی ستیزی استفاده کردند و شاید بیش از 80 سال شاهد بودیم که بین مظاهر دینی و دانشگاه‌ها، روحانیت و قشر تحصیلکرده و دانشگاهی توانستند بیش از سایر سلاطین گذشته دین ستیزی را ترویج کنند.
مجتهدشبستری با بیان اینکه طی دو سه دهه اخیر دانشجویان و حوزویان از نظر فکری به هم نزدیک شده‌اند؛ افزود: امروز حوزه‌های ما دیگر آن حوزه‌های قدیمی نیستند که دانشجویان را کافر بدانند که در اثر تبلیغات سوء بیگانگان فاصله ایجاد شده بود و دانشگاهیان نیز اصلاً توجهی به روحانیت نداشتند و امروز دین‌مداری در دانشگاه وجود دارد و حوزه‌ها نیز به‌عنوان مبلغ اسلام تلاش می‌کنند.

امنیت در کشور در سایه وجود رهبری و ولایت است
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه رمز ثبات، آسایش و امنیت در کشور در سایه وجود رهبری و ولایت است، اظهار کرد: هنوز عده اقلیتی در حوزه و دانشگاه هستند که این موضوع را درک نکرده‌اند.
عضو خبرگان رهبـری همچنین تأکید کرد: حوزه و دانشگاه به حد مطلوب و مورد انتظار جامعه دست نیافته‌اند و آن وحدتی که بین حوزه و دانشگاه انتظارش را داریم، هنوز به آن حد ایده‌آل دست نیافته‌ایم و از مقصد اصلی فاصله داریم.

فرقه تراشی هیچ وقت مثل حال نبوده است
مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش هجمه‌های مختلف از سوی دشمنان گفت: هجمه‌های فرهنگی که الآن شاهد هستیم، هیچ زمانی تا این حد نبوده است و امروز بیش از هر زمان دیگر در خصوص ترویج وهابیت، شیطان‌پرستی و جریانات انحرافـی هجـمه وجود دارد و فتـنه‌گران خارجی و داخلی روی موضوع کار می‌کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان نظام توان تحمل قدرت ایران را ندارند؛ اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی توان و تحمل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ندارند و نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا در ایران چشم آمریکا را کور کرده است.
وی اظـهار کرد: دست‌های اسـتعمار برای تضعیف باورهای دینی و تضعیف قدرت ولایت فقیه بسیج شده‌اند و فرقه تراشی هیچ وقت مثل حال نبوده است.

اما امروز زمان عافیت طلبی نیست
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیداری کشورهای منطقه در یک سال گذشته را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: آگاهان امر ادعا می‌کنند که جنبش وال استریت آمریکا نیز الهام گرفته از جمهوری اسلامی ایران است، اما دنیا امروز متوجه جمهوری اسلامی ایران است و نقش عمده و محوری را در این خصوص حوزه و دانشگاه به عهده دارند، اما امروز زمان عافیت طلبی نیست.
وی همچنین تصریح کرد: ساده اندیشی نظری و عافیت‌طلبی عملی دو آفت بزرگ برای عدم رسیدن این دو قشر به خواسته‌ها و مطالبات جامعه است.
مجتهدشبستری گفت: دنیا امروز تشنه اسلام است اما، مسئولیت حوزه و دانشگاه در این ارتباط بسیار سنگین است.

تنها معمم شدن کافی نیست
امام جمعه تبریز سپس با بیان اینکه امروز برای تأمین قاضی و امام جمعه در سطح کشور به طلاب و روحانیون فاضل و متقی نیاز داریم؛ گفت: تنها معمم شدن کافی نیست و طلاب و روحانیون باید امروز به مطالبات و خواسته‌های قشر جوان و تحصیلکرده پاسخگو باشند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در کشور اظهار کرد: بابت پیشرفتی که در حوزه و دانشگاه پیش آمده، قدردان هستیم اما، در حد کافی و مطلوب نیست و انتظار بیش از اینها است.
مجتهدشبستری از حوزه علمیه بناب به‌عنوان یکی از حوزه‌های علمیه بسیار موفق در کشور نام برد و تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید در کنار حوزه علمیه قم مثل یک دانشگاه عظیم اسلامی بیش از پیش تقویت شوند و متولیان فرهنگی کشور، دانشگاهیان و حوزویان باید دست به دست هم دهند تا به پیشرفت‌های بزرگ‌تری نائل شوند.
قربانعلی حقیقت‌دوست رئیس دانشگاه بناب نیز در این نشست با عرض تسلیت سالروز شهادت «دکتر مفتح» و گرامیداشت «وحدت حوزه و دانشگاه» با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه و دانشگاه‌های منطقه، بر ایجاد شورای وحدت حوزه و دانشگاه در این شهرستان تأکید کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 28 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode