ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 آذر 1390     |     کد : 29922

دوشنبه 28 آذر 24 محرم 19دسامبر

استقلال كشور برزيل در سال 1822ميلادي ...

 

استقلال كشور برزيل در سال 1822ميلادي

كشور برزيل از سلطه پرتغال رهايي يافت و در سال 1822ميلادي استقلال خود را اعلام كرد. برزيل از كشورهاي آرام آمريكاي لاتين در قرن 19 ميلادي بود اما پس از حمله ناپلئون بناپارت به كشورهاي اروپايي ناآرامي در اروپا بروز كرد و اين ناآرامي در برزيل تاثير گذاشت زيرا پس از تصرف پرتغال بدست ناپلئون خانواده سلطنتي پرتغال به برزيا گريخت و دربار پرتغال به پايتخت برزيل منتقل شد. بعد از شكست ناپلئون ژان ششم شاه پرتغال به كشورش بازگشت اما پسرش در مقام نايب السلطنه در برزيل به حكومت پرداخت. او مدتي طولاني با نام پدروي اول بر برزيل حكمراني كرد اما از سال 1822 ميلادي حكومت برزيل مستقل شد.


وقوع قيام تاريخي «بوكسورها» در سال 1899 ميلادي

قيام تاريخي «بوكسورها» در سال 1899 ميلادي در چين بوقوع پيوست. بوكسورها لقب گروهي از نظاميان چيني موسوم به «آي ـ هو ـ چوآن» يا «مشت هاي هماهنگ عادل» بود كه در مخالفت بادخالتهاي روزافزون دولتهاي غربي و ژاپن در امور كشور چين، قيام كردند. از جمله اقدامات بوكسورها تصرف سفارتخانه هاي دولتهاي غربي در شهر پكن و مبارزه شديد با فعاليت هاي مبلّغان مذهبي اروپايي بود. اما سرانجام قيام ضد استعماري بوكسورها را نيروهاي متحد اروپايي، آمريكايي و ژاپني در چين سركوب كردند و دولت چين مجبور شد كه غرامت سنگيني به آنها بپردازد.

بمباران شهر لندن توسط 6000 هواپیمای بمب افکن آلمانی در سال 1940 ميلادي

600هواپيمايي بمب افكن آلماني شهر لندن را در سال 1940 ميلادي بمباران كردند. بمب افكن هاي آلماني با 400 هواپيماي شكاري محافظت مي شدند. اين بمباران كه بدستور مارشال گورنيگ وزير هواپيمايي آلمان نازي صورت گرفت 11ساعت بطول انجاميد. در اين حادثه بيش از نيمي از شهر لندن ويران شد و عده ريادي از مردم اين شهر جان خود را از دست دادند. 

 


نوشته شده در   دوشنبه 28 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode