ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 آذر 1390     |     کد : 29808

فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکري (ع)

مدير روابط عمومي پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اعلام کرد: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکري (ع) توسط گروه حديث پژوهشکده باقر العلوم (ع) تدوين و از سوي نشر معروف منتشر شد.

مدير روابط عمومي پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اعلام کرد: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکري (ع) توسط گروه حديث پژوهشکده باقر العلوم (ع) تدوين و از سوي نشر معروف منتشر شد.


به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي به نقل از روابط عمومي پژوهشکده باقرالعلوم(ع): سيد روح الله دعائي گفت: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکري (ع) به همت گروه حديث پژوهشکده باقر العلوم (ع) تدوين و با ترجمه حجت الاسلام و المسلمين جواد محدثي از سوي نشر معروف منتشر شده است.

وي گفت: با توجه به نبود مجموعه اي جامع در مورد سخنان امام يازدهم، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصميم گرفت تا سخنان اين امام معصوم را گرد آوردي کند.

دعائي افزود: اين مجموعه به دو زبان عربي و فارسي منتشر شده است. به اين صورت که متن عربي احاديث در سمت راست و ترجمه فارسي آن در صفحه مقابل قرار گرفته است.

مدير روابط عمومي پژوهشکده گفت: در اين مجموعه سعي شده احاديث تکرار و تقطيع نشود و ترتيب متن احاديث هم از منابع اوليه انتخاب شده و تلاش شده متن کامل آورده شود و چنانچه در متن احاديث در منابع اختلاف قابل توجهي بود بيان شده و اگر اختلاف در متن خيلي زياد بود دو حديث محسوب شده و هر دو آورده شده است.

دعائي خاطر نشان کرد: نکته قابل ذکر ديگر اينکه با توجه به اينکه به نظر مؤلفين، کتاب «تفسير المنسوب الي الامام الحسن العسکري (ع) » انتسابش به امام (ع) قطعي نيست لذا در اين موسوعه احاديثي که فقط در تفسير منسوب به امام حسن عسکري (ع) آمده و در منابع ديگر حديثي ذکر نشده، در اين موسوعه نيامده است.

وي با اشاره به تنظيم و موضوع بندي کتاب افزود: اين کتاب در چهار فصل تدوين شده است: سخنان امام عليه السلام در عقايد، سخنان امام عليه السلام در احکام، سخنان امام عليه السلام در اخلاق، و زيارت و دعاهاي نقل شده از آن حضرت.

اين مدير پژوهشکده ابراز داشت: در بخشي از اين کتاب مي خوانيد: صدوق: با سند خويش از محمد بن عيسي از بعضي از اهل مدائن مي نويسد: به امام عسکري عليه السلام نوشتم: از پدران شما روايت شده که حديث شما دشوار و سنگين است (صعب و مستصعب) و آن را نه فرشته مقرب تحمل مي کند، نه پيامبر فرستاده شده و نه مؤمني که خداوند دل او را براي ايمان آزموده است. گويد چنين جواب آمده:

معناي آن اين است که فرشته آن را تحمل نمي کند که در دل خود نگه دارد، تا آنکه آن را به فرشته اي مثل خود باز گويد و پيامبري نمي تواند آن را تحمل کند تا آنکه به پيامبري مثل خود منتقل کند و مؤمني آن را تحمل نمي کند تا آن را به مؤمني مثل خود برساند. معنايش آن است که آنچه در سينه اوست، از بس شيرين است، نمي تواند آن را در دل خود نگهدارد تا آنکه به ديگري بگويد.»

لازم به ذکر است: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسگري (ع) با تلاش گروه حديث و پژوهشکده باقر العلوم (ع) تدوين و با شمارگان 3000 نسخه در 456 صفحه با قيمت 3000 تومان از سوي نشر معروف منتشر شده است.


نوشته شده در   جمعه 25 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode