ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390     |     کد : 29743

احیای ربع رشیدی از مطالبات علمی آذربایجان‌شرقی است

استاندار آذربایجان‌شرقی احیای ربع رشیدی را یکی از مطالبات علمی استان دانست و گفت: همه مسؤلان به دنبال برآورده ساختن این مطالبه به حق هستند.

 استاندار آذربایجان‌شرقی احیای ربع رشیدی را یکی از مطالبات علمی استان دانست و گفت: همه مسؤلان به دنبال برآورده ساختن این مطالبه به حق هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اظهار کرد: شرایط امروز کشورمان و نامگذاری سال 90 به سال جهاد اقتصادی فعالان عرصه تحقیق و پژوهش را به این نتیجه رسانده که امسال باید با شعار "اقتصاد دانش بنیان، موتور محرکه جهاد اقتصادی " وارد میدان شوند.
وی بیان داشت: اگر بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم توانسته‌ایم گام در راهی بگذاریم که از قبل آن شکوفایی ارزشمندی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اهمیت پژوهش به قدری است که امکان رقابت در صحنه‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند و باید گفت، که در یک کلام پژوهش اساس توسعه و پیشرفت یک کشور است.
بیگی ادامه داد: تمام زیرساخت‌های این حرکت بزرگ که عبارت از نیروی انسانی ماهر، تحصیلکرده، منابع عظیم انرژی، بازار گسترده و از همه مهم‌تر اندیشه سیاسی مبتنی بر باورهای دینی و تاریخی را دارا هستیم که ما را به پیش می‌راند.

جهاد اقتصادی با واردات بی‌رویه کالا و مصرف‌گرایی و اسراف همخوانی ندارد
وی با تاکید بر اینکه جهاداقتصادی با واردات بی‌رویه کالا و مصرف‌گرایی و اسراف همخوانی ندارد، اضافه کرد: باید از تصمیمات عجولانه و انفعالی در این حوزه پرهیز کنیم و مشکلات به وجود آمده از سوی دشمنان خود را تبدیل به فرصت کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به غنیمت بزرگ نیروهای مسلح از ارتش آمریکا بیان داشت: به کنترل گرفتن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی جهان توسط محققان کشورمان نمونه‌ای از تبدیل تهدیدات به فرصت‌هاست و التماس رئیس جمهوری آمریکا برای باز پس دادن آن گواهی بر بیم دشمنان نظام اسلامی از موفقیت‌های ناگفته علمی محققان کشورمان است.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اساس پایه‌های علمی بومی
بیگی در ادامه سخنان خود بر طراحی اقتصاد بر اساس پایه‌های علمی بومی تاکید کرد و گفت: الگوی توسعه اقتصادی کشورمان باید اسلامی ـ ایرانی باشد و از اندوخته‌های داخلی خود برای تقویت ساختار آن نهایت استفاده را ببریم.
وی افزود: اکنون زمان آن رسیده تا جمهوری اسلامی قدرت را در مرحله اقتصادی به نمایش بگذارد و پژوهش در امور دفاعی و انرژی‌های نو باید در کنار پژوهش اقتصادی همچنان در اولویت کار باشند.

مبنای حرکت جمهوری اسلامی الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت است
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: مبنای حرکت جمهوری اسلامی پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی ـ اسلامی است و بنا نیست از الگوهای بدفرجام کشورهای پیشرفته که تناسبی با ساختارهای اجتماعی ما ندارد استفاده کنیم.
وی، به موضوع تحریم و توطئه‌های نظام سلطه اشاره کرد و افزود: نظام سلطه انتظار داشت که با تشدید تحریم‌ها در دو سال گذشته شرایط ناهنجاری در اداره کشور ایجاد شود اما اتخاذ سیاست‌های اصولی موجب شد که امور کشور به خوبی مدیریت شده و طرح‌های مختلف نیز به بهترین نحو به مرحله اجرا برسند.
بیگی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برگ‌های برنده‌ای را رو کرد و به نظام سلطه نشان داد که نه تنها در سطح بین‌المللی منزوی نشده و از کاروان علم عقب نمانده بلکه دستاوردهای شگرفی را نیز به دست آورده است.
وی، شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا را گوشه‌ای از توانمندی علمی کشور دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که ایرانی‌ها نمی‌توانند از این هواپیما استفاده کنند و بهتر است آن را برگردانند که باید گفت همان‌هایی که این هواپیما را مجبور به فرود کردند توانایی رمزگشایی از آن را نیز دارند.

الگوی پیشرفت باید دانش‌بنیان و مبتنی بر پژوهش باشد
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه الگوی پیشرفت باید دانش‌بنیان و مبتنی بر پژوهش باشد،گفت: امروزه دنیا از بهره‌برداری سنتی از منابع فارغ شده و گرایش‌ها به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش می‌رود.
وی، پژوهش را تنها راهکار مقابله با تحریم ذکر کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی یکی از بازیگران اصلی تحولات بین‌المللی در عرصه علم و فناوری است و زمان آن است که ایران قدرت عمل خود را در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان به نمایش بگذارد.
بیگی با بیان اینکه تجاری‌سازی ایده‌ها عامل مهمی در پیشبرد جهاداقتصادی است، گفت: پژوهش‌های کاربردی و علومی که باعث گشایش در زندگی مردم می‌شود باید در اولویت فعالیت‌های پژوهشی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه طراحی اقتصادی باید مبتنی بر یافته‌های علمی باشد، افزود: برای رقابت در سطوح بین‌المللی چاره‌ای جز اقتصاد دانش‌بنیان نیست و در شرایط کنونی هرگونه سستی در این مسیر نابخشودنی است.
بیگی، توجه به حوزه دفاع و انرژی را از اولویت‌های عرصه پژوهش عنوان و بر توجه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به این موضوعات تاکید کرد.

احیای ربع رشیدی از مطالبات علمی آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی، احیای ربع رشیدی را یکی از مطالبات علمی استان دانست و اظهار داشت: همه مسؤلان به دنبال برآورده ساختن این مطالبه به حق هستند و امیدواریم با برپایی جشنواره علمی ربع رشیدی این امر سرعت بگیرد.
بیگی همچنین خواستار حضور پررنگ حوزه‌های علمیه در جشنواره‌های دانشگاهی شد و این امر را برای ایجاد وحدت در بین حوزه و دانشگاه بسیار مفید ارزیابی کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode