ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390     |     کد : 29731

مهدکودک هاي قرآني همچنان در انتظار مجوز اداره کل بهزيستي است

رئيس دارالقرآن الكريم تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: اقدامات لازم براي تاسيس مهدکودک قرآني آغاز شده و به علت عدم همکاري و سخت‌گيري اداره کل بهزيستي استان هيچ‌ يک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.

رئيس دارالقرآن الكريم تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: اقدامات لازم براي تاسيس مهدکودک قرآني آغاز شده و به علت عدم همکاري و سخت‌گيري اداره کل بهزيستي استان هيچ‌ يک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت‌الاسلام ميکائيل اسکندري اظهار کرد: 67 موسسه قرآني در شهرها و 120 خانه قرآن در روستاهاي آذربايجان‌شرقي فعال هستند که تحت حمايت، نظارت و هدايت دارالقرآن اداره تبليغات اسلامي قرار دارند.

وي افزود: خانه قرآن در روستاها طبق تفاهمنامه‌اي که بين سازمان تبليغات اسلامي و وزارت کشور منعقد شده از ادارات کل تبليغات اسلامي مجوز گرفته و حمايت نرم‌افزاري مي‌شوند ولي در بخش سخت‌افزاري از طرف وزارت کشور حمايت مي‌شوند.

اسکندري با بيان اينکه تا پايان امسال 47 هزار قرآن آموز گواهينامه در سطح استان دريافت کرده‌اند، اظهار کرد: اين افراد در مقاطع مختلف سني موفق شده‌اند گواهينامه قرآن‌آموزي را که شامل 9 مرحله قرائت و مفاهيم است دريافت کرده‌اند.

وي ادامه داد: قرآن‌آموزان پس از طي 9 مرحله دوره‌هاي لازم تخصصي را براي تامين کادر مجرب تدريس طي مي‌کنند.

اسکندري با اعلام اينکه امسال ميزان جذب قرآن‌آموز در موسسات 20 درصد نسبت به سال قبل رشد يافته است، يادآور شد: قرآن‌آموزان در هر مرحله بيش از 40 ساعت آموزش مي‌بينند و پس از دريافت 360 ساعت آموزش موفق به دريافت تمام گواهينامه‌ها مي‌شوند.

رئيس دارالقرآن اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان‌شرقي، درباره علت تعطيل شدن مهدکودک قرآن در تبريز گفت: طبق تفاهمنامه‌اي که بين سازمان دارالقرآن و بهزيستي کشور منعقد شده بود، اقدامات لازم براي تاسيس مهدکودک قرآني آغاز شد و به علت عدم همکاري و سخت‌گيري اداره کل بهزيستي آذربايجان‌شرقي هيچ‌يک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.

وي افزود: طبق تفاهمنامه وظيفه ما تامين اساتيد لازم براي آموزش قرآن بود و باز هم حاضريم اگر اداره کل بهزيستي همکاري کند اقدامات لازم را براي آغاز به کار آن متقبل شويم.

اسکندري، وجود مهدکودک قرآن را نياز جامعه دانست و ابراز اميدواري کرد با مساعدت مسئولان ارشد استان اين امر محقق شود.

وي همچنين در خصوص آموزش قرآن در دوره ابتدايي و کيفيت آن گفت: آموزش قرآن به دانش‌آموزان بايد به شيوه درست و توسط نيروهاي متخصص صورت گيرد و به نظر نمي‌رسد يک معلم بتواند از عهده اين کار برآيد و توصيه مي‌کنيم اداره کل آموزش و پرورش استان از توان 700 نيروي متخصص در اين زمينه استفاده کند.

اسکندري تصريح کرد: دارالقرآن استان موفق شده است شش سال پياپي رتبه برتر کشوري را کسب کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode