ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390     |     کد : 29707

معرفی 25 اثر صنایع دستی آذربایجان ‌شرقی برای دریافت مهر اصالت یونسکو

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: 25 اثر از صنایع دستی استان در 10 رشته هنری برای دریافت مهر اصالت یونسکو به مسابقه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی فرستاده شد.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: 25 اثر از صنایع دستی استان در 10 رشته هنری برای دریافت مهر اصالت یونسکو به مسابقه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی فرستاده شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد اثر از میان، سوابق و اطلاعات ارائه شده از سوی هنرمندان استان انتخاب شده و برای داوری به تهران فرستاده شده است.
وی مسابقه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را مرحله مقدماتی دریافت نشان مهر اصالت یونسکو عنوان کرد و گفت: 25 اثر صنایع دستی انتخاب شده استان در 10 رشته هنری کار شده بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: 10 اثر در تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، پنج اثر در هنر سفال و سرامیک، دو کار در ورنی بافی و دو اثر نیز در زمینه حکاکی روی فلز از استان به این مسابقه راه یافته‌اند.
محمدی افزود: ملیله، حجاری، سبدبافی، منبت چوب و ساز ایرانی نیز هرکدام با یک اثر دیگر آثار راه یافته به مسابقه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را تشکیل می‌دهند.
وی اظهار کرد: متقاضیان شرکت در مسابقه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آثار و فرم‌های تکمیلی خود را تا تاریخ 19 آبان سال‌ جاری به معاونت صنایع دستی استان تحویل داده بودند که نتایج نهایی انتخاب یا رد آثار فرستاده شده به زودی اعلام می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: برای دریافت مهر اصالت یونسکو شش معیار ارزیابی آثار صنایع دستی وجود دارد که محصولی که موفق به دریافت این نشان شود از بالاترین سطح مرغوبیت در صنایع دستی برخوردار خواهد بود.
محمدی خاطرنشان کرد: هیئتی از متخصصان بین‌المللی در یونسکو محصولات را بر اساس مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسئولیت اجتماعی بررسی می‌کنند.
وی همچنین یادآور شد: نشان مرغوبیت صنایع دستی یونسکو هر دو سال یک بار به آثاری تعلق می‌گیرد که بر اساس معیارهای تعریف شده تولید می‌شوند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode