ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 خرداد 1388     |     کد : 2948

كتاب «مفهوم عرفان» منتشر شد

كتاب «مفهوم عرفان» به قلم «علی موحديان عطار» و به همت انتشارات دانشگاه اديان در بهار سال جاری منتشر شده است...

كتاب «مفهوم عرفان» به قلم «علی موحديان عطار» و به همت انتشارات دانشگاه اديان در بهار سال جاری منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی (ايكنا)، كتاب «مفهوم عرفان» در صدد ايضاح مفهوم‌ عرفان است و اين؛ يعنی بازشناختن و به تفصيل درآوردن مفهومی كه به ‌اجمال می‌شناسيم و فراوان بكار می‌بريم، اما چون بر سر تبيين آن می‌نشينيم، هر يك به بعدى از ابعاد و جزوى از اجزاى آن می‌پردازيم، چنان‌كه گاه همه عرفان را به همان جزو كه خود در نظر داريم فرو می‌كاهيم.

موحديان بر اين باور است كه اين حقيقت كه اكنون با تنوع و گوناگونى حيرت‌آور عرفان قرين شده است، باعث شده است كه معركه‌ای پديد آيد كه در آن معركه امكان مفاهمه عالمانه در اين باره به كمترين حد رسيده است، چندان كه بيشتر كسانى كه يار عرفان گشته‌اند پندار خويش از عرفان را می‌ستايند، و غالب آنانى كه از در اختلاف و نزاع و دشمنی و كدورت با عرفان آمده‌اند، فی‌الواقع با گمان خود می‌جنگند.

بنا به نظر نگارنده، اين كتاب درصدد است تا به روشی كه شايد چندان هم ابداعى نباشد، از راه تأويل و تركيب فهم بشرى از عرفان به مفهوم فراگير و نيز به جوهره اصيل آن راه يابد، و آن فهم مبهم را در ساختارى نظام‌مند از اجمال به تفصيل درآورد.

آنچه از مقدمه اين كتاب برداشت می‌شود اين است كه اين اثر برای ارايه تصويری روشن‌تر از جغرافيای عرفان و ساختار مفهومی آن می‌كوشد روشی با عنوان «روش پازلی» برای بازشناخت مفاهيمی؛ مانند عرفان، دين، خدا و هنر كه خاستگاهی در نفس انسان دارند، ارايه كند.

از مباحث اين نوشتار می‌توان به روشنگری‌هايی در باب عرفان‌شناسی، تلقی‌های فروكاهشی و سوء برداشت‌ها درباره عرفان، معياری نو برای شناسايی عرفان از غير عرفان، معياری با انعطاف و فراگيری بيشتر كه می‌تواند طيفی از عرفان‌های اصيل و اصلی تا شبه عرفان‌ها را از هم متمايز كند، اشاره كرد.

لازم به ذكر است كه كتاب «مفهوم عرفان» در شمارگان 2000 نسخه در 456 صفحه و بهای 72000 ريال روانه بازار نشر شده است.

 


نوشته شده در   شنبه 16 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode