ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 آذر 1390     |     کد : 29367

تبریزی‌های نماز ظهر عاشورا را کفن‌پوش خواندند

تعدادی از عزاداران حسینی تبریز امسال نماز ظهر عاشورا را کفن‌پوش و با شعار لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا خامنه‌ای اقامه کردند.

به یاد نماز ظهر اباعبدالله الحسین (ع)؛
تبریزی‌های نماز ظهر عاشورا را کفن‌پوش خواندند 
تعدادی از عزاداران حسینی تبریز امسال نماز ظهر عاشورا را کفن‌پوش و با شعار لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا خامنه‌ای اقامه کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عزاداران عاشورای حسینی در آذربایجان‌شرقی همانند دیگر ماتم‌سرایان نینوا در سراسر کشور با اجتماع در مساجد، مصلاها و خیابان‌ها، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سیدالشهدا در صحرای کربلا اقامه کردند.
عزاداران حسینی در هر گوشه‌ای از این استان‌ با صدای ملکوتی اذان در حالی که به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین (ع) اشک از دیدگانشان جاری ‌بود، با شنیدن بانگ اذان به یاد نماز اول وقت سومین پیشوای شیعیان جهان در هنگامه جنگ‌، در مساجد‌، خیابان‌ها و محلات‌ به نماز ایستاده و با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.
در این آیین‌ها نمازگزاران سوگوار و سیاهپوش، پیشانی‌بندگی و عبودیت به خاک ساییدند و در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند و‌ با عشق ورزیدن به نماز‌، لبیک به ندای حضرت امام حسین (ع) گفتند و شیرینی عبادت به درگاه الهی را بار دیگر احساس کردند.
این گزارش می‌افزاید، تعدادی از دسته‌های عزادار حسینی که از محلات شهر تبریز به میدان ساعت این شهر آمده بودند، این آیین عبادی را به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) و به امامت آیت الله محسن مجتهدشبستری امام جمعه تبریز باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند.
امسال دانشجویان تربیت معلم آذربایجان و دانشگاه پیام نور و سهند تبریز در حالی در عزاداری و نماز ظهر عاشورا در میدان ساعت شرکت کردند که در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری کفن پوشیده بوده و توجه تمام عزاداران و عکاسان را به خود جلب کرده بودند.
گزارش خبرنگار فارس از تبریز حاکی است، عزاداران پس از نماز جماعت‌ به سینه‌زنی و زنجیرزنی و مداحان اهل بیت (ع) به نوحه‌سرایی در سوگ امام حسین (ع) ادامه دادند.
در این مراسم عبادی‌، جوانان و نوجوانان تبریزی در یک هوای سرد زمستانی با شور و حال وصف نشدنی در صفوف منظم و به هم پیوسته فریضه نماز ظهر عاشورا را برپا داشتند.
عزاداران حسینی در روز عاشورا با اقامه نماز‌‌، بر اصل قیام حضرت امام حسین (ع) و برپایی نماز در هر زمان و مکان تأکید کردند.
نمازگزاران ظهر عاشورا در پایان، زیارتنامه عاشورا و «دعای وارث» را قرائت و برای سلامتی علمای اسلام دعا کردند و زبونی دشمنان قرآن و خاندان رسول‌الله را از درگاه خدا مسئلت کردند.
ناهار ظهر عاشورا نیز طبق سنن همه ساله در منازل شماری از عاشقان حضرت حسین بن علی(ع) و برخی مساجد و تکایای تبریز برقرار و از عزاداران حسینی پذیرایی شد.
زیارت پرفیض عاشورا نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قبل از طلوع آفتاب روز عاشورا با حضور انبوه مردم سیاهپوش و سوگوار در اکثر مساجد و تکایای تبریز و شهرهای تابعه این استان قرائت شد.
گزارش خبرنگاران فارس از شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی حاکی است، امسال نماز ظهر عاشورا با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode