ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1390     |     کد : 29353

سه شنبه 15 آذر 11 محرم 6 دسامبر

اسارت بازماندگان شهداي كربلا در سال 61 هجري قمري...

اسارت بازماندگان شهداي كربلا در سال 61 هجري قمري

پس از شهادت اباعبدالله الحسين(ع) و ارسال سر مقدس آن حضرت در عصر عاشورا به كوفه، عمر بن سعد در روز يازدهم محرم دستور داد كه سرهاي ساير شهيدان را شست و شو داده و در ميان سركردگان سپاه خويش تقسيم كنند. تا آنان، آن سرها را به نزد عبيدالله برده و پاداش بگيرند.

هم چنين وي دستور داد كه كشته هاي خود را گردآوري كرده و بر آنان نماز بخوانند و سپس دفن كنند. ولي بدن هاي بي سر شهيدان را در آن بيابان رها كرد. آن گاه دستور داد زنان، كودكان و بازماندگان واقعه عاشورا را اسير و به همراه خود به كوفه ببرند.

هنگام خروج آنان از سرزمين كربلا، به خواسته اسيران و يا به دستور عمر بن سعد جهت تازه كردن داغ اسيران و عزيز از دست دادگان، آنان را از كنار پيكرهاي شهيدان عبور دادند.

لحظه وداع بازماندگان با بدن هاي بي سر شهيدان، محشري بود و دل هر سنگي را آب مي كرد.

در همين روز آنان را وارد شهر بزرگ كوفه كرده و جمعيت فراواني به ديدن اسيران آمدند، كه برخي اظهار خوشحالي و شادماني كرده و برخي ديگر در مظلوميت اهل بيت(ع) و در عزاي سيد شهيدان، مي گريستند و ضجّه مي كشيدند.

عبيدالله بن زياد در قصر دارالاماره كوفه، بار عام داد و تعداد زيادي از اشراف و أعيان و هواداران بني اميه در آن گرد هم آمده و سپس سرهاي شهيدان كربلا و اسيران و بازماندگان را بر مجلس عبيدالله وارد كردند.


شهادت سرتيپ خلبان احمد كشوري در سال 1359 هجري شمسي

او در تير ماه 1332، در خطه سرسبز شمال ديده به جهان گشود. صدايي پرسوز و پرشور داشت و با صداي خوش، حال و هوايي به مجالس مذهبي مي بخشيد. ايشان خلباني شجاع و جسور بود و عملياتهاي بسياري را با مؤفقيت پشت سر گذارد و سرانجام روز 15 آذر 1359، در حالي كه پيروزمندانه از يك عمليات بسيار مشكل بازمي گشت در ايلام، هليكوپترش در اثر اصابت راكتهاي دو فروند ميگ عراقي به شدت آتش گرفت، ولي ايشان ،آن را تا مواضع خودي هدايت كرد و آنگاه در خاك وطن سقوط كرد و شهد شهادت را نوشيد. پيكر پاك ايشان در بهشت زهرا، ميعادگاه عاشقان الله، به خاك سپرده شد.



توقيف كليه ذخاير ارزي ايران دربانكهاي انگليسي در سال1358هجري شمسي

كليه ذخاير ارزي ايران در بانكهاي انگليسي با اقدام دولت اين كشور در سال1358هجري شمسي توقيف شد. اين اقدام درادامه سياستهاي استعمارگرانه امريكا در مورد ايران انجام گرفت. دولت انگليس به منظور تحت فشار قراردادن نظام جمهوري اسلامي و آزاد سازي گروگانهاي جاسوس امريكايي درايران، مبادرت به توقيف ذخاير ارزي ايران كرد.



درگذشت منوچهر جهانبگلو از اساتيد موسيقي اصيل ايراني در سال1369هجري شمسي

«منوچهر جهانبگلو» از اساتيد موسيقي اصيل ايراني در سال1369هجري شمسي درگذشت. دكتر جهانبگلو بعد از اتمام تحصيلات متوسطه موسيقي را نزد استادان بزرگي چون استاد ابوالحسن صبا آموخت. وي سپس درجهت تكميل تحصيلاتش راهي اتريش شد و موفق به اخذ درجه دكتري در رشته موسيقي شد. دكتر جهانبگلو دربازگشت به ايران به تدريس موسيقي پرداخت و دراين زمينه آثاري نيز ازخود به يادگار گذاشت كه كتاب «آموزش سنتور» از آن جمله است.




كشف كشور ونزوئلا در سال1499ميلادي

ونزوئلا از كشورهاي امروزي امريكاي جنوبي است كه آلفونسو دوجِدا دريانورد و مكتشف اسپانيايي آن را در سال1499ميلادي كشف كرد. وي نام منطقه تازه كشف شده را ونزوئلا يعني و نيز كوچك نهاد زيرا مردم برخي دهكده هاي آن همچون ونيزيها خانه هاي خود را روي آب ساخته بودند. نخستين تلاش درجهت آزادسازي اين سرزمين را فرانسيكو ميراندا در سال1806 ميلادي انجام داد كه با شكست روبرو شد. عاقبت سيمون بوليوار پس ازسالها مبارزه قواي اسپانيا را درهم شكست و ونزوئلا را ضميمه كلمبياي بزرگ كرد و بعد از آن در سال1830ميلادي اين كشور به استقلال كامل دست يافت.



نوشته شده در   سه شنبه 15 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode