ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 آذر 1390     |     کد : 29350

هیئت‌های عزادار سجاده‌های عشق را گستراندند

هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی آذربایجان شرقی در روز تاسوعای حسینی هنگام ظهر با اقتدا به حضرت امام حسین (ع) ‌و دلی‌شکسته با معبود خویش به راز و نیاز پرداخته و حرکت خود را برای دقایقی متوقف کردند.

 هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی آذربایجان شرقی در روز تاسوعای حسینی هنگام ظهر با اقتدا به حضرت امام حسین (ع) ‌و دلی‌شکسته با معبود خویش به راز و نیاز پرداخته و حرکت خود را برای دقایقی متوقف کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عزاداران حسینی در قالب دسته‌های عزادار از پیش از ظهر امروز با حضور در تکایا و مساجد با عزاداری برای سیدالشهدا و یاران باوفایش در هر گوشه‌ای از شهر با صدای ملکوتی اذان ظهر در حالی که اشک از دیدگانشان به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) جاری ‌بود، در مساجد و مصلای امام خمینی شهر تبریز به نماز ایستاده و با امام و مقتدای خود تجدید میثاق کردند.
مردم عزادار در جای جای استان آذربایجان شرقی در صفوفی به هم فشرده و در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزادار پس از اذان ظهر سجاده‌های عشق را گستراندند و در صفوفی متحد و یکپارچه به یاد آخرین نماز مولای‌شان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر را باشکوه به جای آوردند تا بار دیگر تبعیت از مولا و مقتدای خویش را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
بر اساس این گزارش این هیئت‌های مذهبی هنگام ظهر تاسوعا با توقف عزاداری به اقامه نماز ایستادند و با لبیک به ندای امام حسین (ع) حلاوت عبادت به درگاه الهی را به یاد آخرین نماز سیدالشهدا چشیدند تا پس از نماز بار دیگر به سینه‌زنی و زنجیرزنی بپردازند.
در شهر تبریز عزاداران حسینی نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مصلای امام خمینی اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه دادند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم شکوه خاصی به این شهر بخشید و فضای تبریز را بار دیگر با عطر وحدت و اتحاد معطر کرد.
براساس این گزارش هر ساله همزمان با ظهر عاشورا، نماز ظهر عاشورا نیز در نقاط مختلف شهر تبریز، شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود که از دو سال پیش نماز ظهر تاسوعا نیز با حضور گسترده هیئت‌های مذهبی اقامه می‌شود.
به گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های مختلف استان، بخش‌ها و روستاهای استان آذربایجان شرقی‌، هیئت‌های مذهبی هنگام ظهر تاسوعا با متوقف کردن عزاداری، نماز ظهر را اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه‌ دادند.
ستاد بزرگداشت تاسوعا و عاشورای حسینی در آذربایجان شرقی اعلام کرده نماز ظهر عاشورا در سراسر استان برگزار و در تبریز نیز در میدان ساعت و به امامت آیت‌الله مجتهدشبستری اقامه می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode