ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 مهر 1390     |     کد : 27055

اتحاديه عرب در خدمت صهيونيست ها قتل عام در يمن ، بيانيه عليه سوريه

در حالي كه مردم بي گناه يمن با حمايت آمريكا و اسرائيل قتل عام مي شوند، اتحاديه عرب عليه سوريه بيانيه صادر مي كند.

در حالي كه مردم بي گناه يمن با حمايت آمريكا و اسرائيل قتل عام مي شوند، اتحاديه عرب عليه سوريه بيانيه صادر مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، اتحاديه عرب بي توجه به كشتار مردم يمن توسط مزدوران عبدالله صالح در يك مداخله آشكار بيانيه اي را عليه سوريه صادر كرد و در آن از دولت دمشق خواست كه با مخالفان وارد مذاكره شود.
ناظران سياسي منطقه مي گويند كه سكوت اتحاديه عرب در قبال حوادث خونين يمن حاكي از همسويي اين اتحاديه با آمريكا و اسرائيل و عربستان است.
اين ناظران مي پرسند كه چرا موضعگيري اتحاديه عرب در قبال سوريه و يمن يكسان نيست؟
در حقيقت موضعگيري اتحاديه عرب عليه دمشق به اين خاطر است كه سوريه در جبهه مقاومت قرار دارد.
اين ناظران بر اين باورند كه سران اتحاديه عرب در خدمت صهيونيست ها هستند و موضعگيري هاي اتحاديه عرب در قبال تحولات منطقه در چارچوب منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه است.
يمن
سخنگوي رسمي كميته انقلابي جوانان يمن فاش كرد كه عربستان سعودي به منظور كمك به سركوب مردم انقلابي يمن براي تك تيراندازان سلاح ارسال كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، «فخرالغرب» طي سخناني اظهار داشت كه عربستان سعودي در راستاي سركوب انقلاب مردم يمن براي تك تيراندازان رژيم علي عبدالله صالح سلاح هاي مدرن فرستاده است.
مزدوران علي عبدالله صالح با استفاده ازاين سلاح ها در چند روز اخير كشتار وسيعي در يمن به راه انداخته و ده ها تن را كشته يا مجروح كرده اند.
تنها در شهر صنعا پايتخت اين كشور طي روزهاي اخير ده ها تن كشته و زخمي شده اند و اين در حالي است كه مردم يمن در 17 استان اين كشور تظاهرات گسترده اي در محكوميت اين كشتارها به راه انداختند.
هزاران تن از زنان يمني نيز با حضور در تظاهرات از جامعه جهاني خواستند علي عبدالله صالح را مجازات و او را براي محاكمه به دادگاه كيفري بين المللي (لاهه) تحويل دهد.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه كشتار انقلابيون يمن با چراغ سبز آمريكا و حمايت عربستان انجام مي شود.
مردم منطقه اب در جنوب يمن نيز در اعتراض به كشتار و جنايات نظام علي عبدالله صالح در تعز و صنعا تظاهرات برگزار كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه آنان به تطاهرات مسالمت آميز خود در برابر جنگ افزارهاي نظام ديكتاتور يمن ادامه مي دهند و خون برادرانشان در صنعا و تعز به هدر نخواهد رفت و تا رسيدن به همه اهداف خود به اعتراض ها حتي اگر به ريختن خون آنان منجر شود ادامه خواهند داد.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند كه كشتن زنان آزاده اي همچون عزيزه عثمان كه به دست تك تيراندازان نظام علي عبدالله صالح به شهادت رسيد بي پاسخ نخواهد ماند.از سوي ديگر، انقلابيون يمن اظهار داشتند كه بيش از 7000 نيروي گارد رياست جمهوري به انقلاب مردم يمن پيوستند.
سازمان هاي حقوق بشري نيز جنايات نظام علي عبدالله صالح در يمن را محكوم و از سازمان هاي بين المللي خواستند مواضع جدي تري در قبال جناياتي كه در يمن انجام مي شود اتخاذ كنند.
واكنش ها عليه
بيانيه ضد سوريه
بيانيه مداخله جويانه اتحاديه عرب در امور داخلي سوريه با واكنش هاي زيادي از سوي كشورها و شخصيت هاي مختلف بين المللي مواجه شد.
سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه در گفت وگوي تلفني با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب با مداخله خارجي در سوريه مخالفت كرد.
وزيرخارجه روسيه در اين تماس تلفني نقش اتحاديه عرب را در برقراري گفت وگو ميان نيروهاي سياسي حائز اهميت دانست ولي بر مداخله نكردن كشورهاي خارجي در امور داخلي سوريه تاكيد كرد.
روسيه برخلاف كشورهاي غربي با مداخله خارجي در سوريه و اعمال فشارهاي سياسي و تحريم اين كشور مخالف است.
وزيرخارجه لبنان نيز با رد موضع اتحاديه عرب در مورد سوريه گفت سوري ها مي خواهند مذاكرات در داخل كشورشان انجام شود و اين حق آنهاست.
وي تاكيد كرد، هدف كمك رساني به سوريه براي خروج از بحران و تحقق ثبات وامنيت در اين كشور است ولي اين هدف بايد با رضايت و همكاري خود سوري ها انجام شود نه بيگانگان،
گفتني است اتحاديه عرب در آخرين نشست خود درباره اتفاقات سوريه پيشنهاد كرده بود كه يك كميته از مخالفان تشكيل شود كه با دولت سوريه مذاكره كنند و محل اين مذاكرات مصر باشد ولي دولت سوريه اين پيشنهاد را نپذيرفته است.
دمشق اين پيشنهاد را به منزله دخالت در امور داخلي اين كشور و نقض حاكميت و استقلال سوريه ارزيابي كرده است.
اين در حالي است كه يوسف احمد نماينده سوريه در اتحاديه عرب نيز تاكيد كرد سوريه نارضايتي خود را نسبت به دعوت به گفت وگوي فراگير در مقر اتحاديه اعلام مي كند.
وي خاطرنشان كرد كه كشور متبوعش از هرگونه گفت وگو با مخالفان استقبال مي كند اما اين گفت وگوها بايد در داخل خاك سوريه و نه در خارج انجام شود.
رئيس اتحاديه نويسندگان عرب نيز گفت، آمريكا با نفوذ در اتحاديه عرب تلاش مي كند تا طرف هاي عربي را به تعليق عضويت در اتحاديه عرب تشويق كند و شكستش در صدور قطعنامه در شوراي امنيت عليه دمشق را اينگونه جبران كند.
مدير مركز مطالعات و پژوهش هاي يافا در قاهره نيز اقدام كشورهاي عضو اتحاديه عرب را توطئه عليه سوريه دانست.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode