ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مهر 1390     |     کد : 26843

رسانه و مدیریت بحران

کتاب «رسانه و مدیریت بحران» زیر نظر محمد سلطانی‌فر از سوی گروه پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی منتشر شده است.

کتاب «رسانه و مدیریت بحران» زیر نظر محمد سلطانی‌فر از سوی گروه پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی منتشر شده است.
خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: رسانه‌ها از حساس‌ترین نقاط استراتژیک در هنگام بروز بحران‌ها چه در سطح داخلی و چه در سطوح بین المللی هستند.

بنابراین اولین نکته در این بحث، مسئله مدیریت بحران است که بر عهده رسانه‌ها قرار گرفته است؛ زیرا از این منظر، رسانه‌‌ها اولین نهادی محسوب می‌شوند که داده‌ها و خبرهایشان مورد بازبینی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

نکته دوم آن است که به دلیل اهمیت و حساسیت رسانه‌ها در شرایط بحرانی چگونه می‌توان با برنامه‌ریزی و سازوکارهای مناسب رسانه‌ها را به سمت رسالت اصلی خود یعنی حل بحران و نه تشدید بحران سوق داد.

به اعتقاد بیشتر کارشناسان و تحلیلگران عملکرد رسانه در مواقع بحرانی نیاز به ساز و کار ویژه‌ای دارد. در این مورد، نه تنها باید ملزومات سخت افزاری مدیریت، مثل برنامه‌ریزی مدرن رسانه‌ای، تشکیل تیم بحران و سازمان‌های پشتیبان رسانه را پیش بینی کرد، بلکه تأثیر رسانه بر افکار عمومی و سیاست خارجی در مواقع بحرانی، عملکرد رسانه‌ها در موقعیت‌های مختلف بحران، آسیب‌ها و مزایای توجه رسانه‌ها به بحران نیز به عنوان نیازمندی‌های نرم افزاری مدیریت باید مورد توجه قرار گیرند.



این کتاب مشتمل بر مجموعه مقالات است. مفهوم شناسی مدیریت بحران‌های بین المللی نوشته فیاض زاهد و محمد سلطانی‌فر، نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران‌های سیاسی اثر حسن سبیلان اردستانی، مدیریت رسانه به قلم حمید ضیایی پرور از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مدیریت رسانه‌ها در جوامع بحران زده اثر شهرود امیر انتخابی و جواد حیران‌نیا، رسانه، دولت و جنگ نوشته علی احمدی، برنامه‌ریزی و تصمیم گیری سازمان رسانه در مدیریت فجایع طبیعی به قلم محمد سلطانی‌فر و محمود رضا مرتضوی و استفاده و سوء استفاده از رسانه‌ها در جوامع آسیب پذیر به قلم مجید جوادیان زاده سایر موضوعاتی هستند که در این اثر مورد توجه و اهتمام قرار گرفته‌اند.


نوشته شده در   شنبه 23 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode